Macbook + games, gaat dat samen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Braincrackor

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Beste mensen,

Ik ben van plan een nieuwe Macbook aan te schaffen, daar mijn iMac en Macbook uit 2008 simpelweg te oud zijn.
Na even rondgekeken te hebben heb ik besloten de volgende te kopen:

APPLE MacBook Pro 13 met Retina-display
13,3 inch • Intel Core i5 (2,7 GHz) • 8 GB • 128 GB SSD • Intel Iris Graphics 6100

Nu is mijn vraag of ik met deze Macbook degelijk spelletjes zal kunnen spelen. Zo af en toe speel ik wel eens een game met mijn broertje, maar gaat dit uberhaupt lukken op dergelijke laptop. Ik heb er zelf geen kaas van gegeten dus hoop dat jullie mij wat info kunnen verschaffen over bijvoorbeeld de grafische kaart etc. Ik verwacht echt geen wonderen en zal geen extreem zware grafische games gaan spelen.

Alvast bedankt!

De videokaart is zeker geen krachtpatser, maar daar zijn laptops ook niet voor gemaakt.
Om welke spellen gaat dit?

Het gaat om bijvoorbeeld The Forest en Rust op Steam. Het doet mij niet zo veel als ik het niet op high kan spelen, zolang het maar speelbaar is.
Is er wellicht een bepaalde tool online waarmee ik kan checken welke spellen wel of niet zouden draaien op dat systeem?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kans is aanwezig dat het werkt, maar ik zou het er niet op gokken. Videokaart zal te zwak zijn.
Tevens is er Windows nodig voor 1 van de spellen en dan is een harde schijf/SSD van maar 128Gb erg weinig.

Dat is balen. Enig idee of er een MacBook is met betere videokaarten? Windows was ik van plan te draaien via Bootcamp, en ik weet dat 128gb dan weinig is, maar niet onmogelijk toch :cool:

Ze zouden eens externe videokaarten moeten uitvinden ofzo :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is wel een Macbook Pro met een betere videokaart, maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor.
Voor dat geld kun je beter een Windows laptop kopen, of zelfs 2...

Heb ondertussen de MacBook binnen. De games die ik wilde spelen draaien redelijk. Goed genoeg om te spelen, dus ik ben blij :) Bedankt voor de antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan