Macbook Pro 2015

aveldman

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Berichten
169
Wil op mijn Macbook Pro 2015, Mac Os Monterey vanaf USB-Stick installeren, er staat nu Mac OS Yosimyte op.
Weet iemand een oplssing??.
 
Zie ook mijn onderschrift... :)
 
Heb zelf verschillende dingen geprobeert met opstart combinaties ,maar krijg het niet voor elkaar
 
Wat heb je al geprobeerd?
 
Onderstaande ( zie Fotos) zie ik bij schijfhulpprogamma,vermoed dat daar iets niet goed is of staat.
Heb geprobeert vanaf usb stick Mac OS Monterey te installeren d.m.v. usb stick er in ,optionknop ingedrukt houden en dan opstarten ,krijg dan Evi boot in beeld ( zie foto)
 

Bijlagen

  • Macbook install 1.jpg
    Macbook install 1.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 14
  • Macbook install 2.jpg
    Macbook install 2.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 14
  • Evi Boot.jpg
    Evi Boot.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 14
Hallo aveldman,

Ik begrijp dat je macOS 12 Monterey op je Macbook Pro 2015 wilt installeren. Gelukkig is er nog nét support voor deze versie van macOS op de MacBook Pro 2015.

Uit de screenshots maak ik op dat 'Macintosh HD' de externe schijf is (bestandssysteem 'MacOS uitgebreid (journaled)' en 'APPLE SSD SM0256G Media' de interne schijf (interface 'PCI').

Meest eenvoudige is USB device ontkoppelen en upgrade proberen uit te voeren : link. Daarna eventueel installatieschijf met nieuw ondersteunde bestandssysteem maken op 'Macintosh HD' en opnieuw installeren.

Bij handmatige installatie wordt het al gauw technischer. Allereerst is voor externe USB schijven het best bestandsformaat 'APFS' (Apple File System) te gebruiken, echter je draait momenteel macOS 10.10 en support voor dit bestandssysteem is pas vanaf macOS 10.13.

Er is een installatiehandleiding beschikbaar : link. Betere ondersteuning dan dit kan ik je vanuit hier niet geven.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan