MacBook Pro geschikt voor een opleiding Informatica?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSvennie93

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Hallo,

Ik heb in een vorig topic gevraagd welke laptop handig is voor een opleiding. Nu heb ik op diverse forums gelezen dat programmeren op een MacBook Pro ook goed kan gaan.
Volgt één van jullie de opleiding Informatica en zo ja, lukt dat met een Macbook Pro zonder Windows er op te moeten laten draaien?

Mvg,

Sven

Heel veel programma's vereisen Windows omdat OSx simpelweg geen .exe leest. Je kan voor deze programma's alternatieven zoeken maar het zal handiger zijn een laptop te kopen met Windows erop.

voor een opleiding informatica moet een laptop waarschijnlijk aan bepaalde specificaties voldoen. Zelf doe ik de opleiding ict op het MBO, dat is de mbo versie van indormatica. macs zijn geen goede keuze aangezien je altijd windows nodig hebt en op een mac loopt windows niet goed.

ik weet niet wat je budget is maar ik heb zelf deze:

http://tweakers.net/pricewatch/314521/asus-n56vm-s4032v.html#tab:info

werkt snel, het is asus goed merk maar je moet er wel zelf veel troep programma's van asus afhalen.

zelf heb ik ook vele ervaringen met laptops van apple. en ik ben erg zuinig op mijn laptop geweest maar elke maand ging er bij mij iets kapot, dan is het de harde schijf, dan weer het geheugen en dan weer het scherm. en ik was niet de enigste. ik had deze van school gekregen om op te werekn elke maand waren er gemiddeld 30 reparaties nodig van de 40 laptops. en je kunt wel denken dat gaat bij mij niet gebeuren en macs worden steeds beter, windows laptops blijven altijd mijn keuze.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan