MacBook Pro: Internet probleem (default instellingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo,

Sinds een halve week heb ik een nieuwe MacBook Pro en heb er momenteel al aardig wat plezier mee gehad. Alleen nu is 't dat ik 't probleem heb, dat mijn draadloos internet (wireless) van mijn MacBook 't niet al te best doet. Hij vind heel leuk de netwerken. Maar zodra ik hiermee wil verbinden beginnen de problemen.

Als hij probeerd te verbinden krijg ik naar enige seconden wachten de zin "Connection Timeout". Bij Network (internet configuratie), staat dat de status van Airport "on" is, Met een Self-Assigned IP (zelf toegewezen ip). Nu vind ik dit vreemd, omdat ik niet zelf een ip heb toegewezen.

Nu vroeg ik mij af of iemand mij misschien kan helpen en misschien zijn of de standart instellingen van 't Netwerk kan geven. Of even een screenshot maken of schrijven.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Met vriendelijke groet Rowan

Hallo,

Dit betekend dat je router geen ipnummer geeft aan jou MacBook. Dit kan veel verschillende oorzaken hebben. Over het algemeen (dit werkt zo bij 99% van alle routers) deelt de router ipnummers uit wanneer je een verbinding maakt met de router.

Als dat niet gebeurt kan dat verschillende oorzaken hebben. Als ik het zo goed lees dan heb je gewoon alles goed staan en gaat het fout bij het uitdelen van de ipnummers door de router.

Ik heb dus toch nog een aantal vragen voor je die het probleem wat duidelijker maken.

1) Weet je zeker dat je een verbinding maakt naar jou wireless netwerk en niet toevallig dat van je buren?
2) Weet je toevallig of jou wireless netwerk gebruik maakt van MAC adres filtering?
3) Kunnen andere mensen (familie/vrienden) wel een verbinding maken met jou wireless netwerk?
4) Als je een verbinding maakt, vraagt jou computer dan om een wachtwoord van je wireless netwerk?

Ik hoor het graag!

Re:

Goede Morgen!,

Bedankt voor je antwoord! Ik heb 't nog even gechecked allemaal en ik maak gewoon verbinding naar mijn eigen netwerk. Ik had even op mijn router lopen kijken en zag dat MAC adres filtering uit stond. Daarna heb ik even mijn andere laptop erbij gepakt en proberen te verbinden naar mijn router. Dit ging echter ook niet geheel met succes.

Het enige wat hij goed doet is dat hij vraagt om het internet wachtwoord, daarna probeert te verbinden en zegt dat hij geen toegang heeft tot 't internet. Zoals je waarschijnlijk al vernomen hebt vraagt mijn computer inderdaad naar een wachtwoord.

Ik hoop je hiermee voldoende informatie te hebben gegeven om mij verder te helpen met mijn probleem. Alvast bedankt voor al je moeite !

Met vriendelijke groeten,
Rowan

Hoi,

Aangezien je ook geen verbinding kan krijgen met de andere laptop denk ik dat je er vanuit kan gaan dat het probleem bij de router ligt.

- Wat je kan doen, is in ieder geval de router een reset geven. Daarmee bedoel ik dus gewoon de router even van de stroom halen 5 sec wachten en weer aan het stroom hangen. Kijk of dat werkt.

- Als dat niet werkt kan je even in de router zelf wireless uitzetten. Vervolgens weer activeren en het wachtwoord van je Wireless aanpassen.

Ik hoor het graag!

Re:

Bedankt voor je antwoord!

Het internet van mijn andere laptop doet het op dit moment weer en mijn mac kan verbinding maken met 't netwerk. Alleen heb ik nog steeds het probleem niet op 't internet te kunnen met mijn mac. Er staat "status: Connected" Maar ik kan nog steeds niet op internet.
- Wat je kan doen, is in ieder geval de router een reset geven. Daarmee bedoel ik dus gewoon de router even van de stroom halen 5 sec wachten en weer aan het stroom hangen. Kijk of dat werkt.

Dit probleem begint naar mijn gevoel als maar lastiger te worden. Ik hoop dat je mij hier mee ook kan helpen ! :D

Alvast bedankt voor alles :)

[edit] ik zie nu dat hij zijn verbinding steeds verliest
(er word gezegt alert no internet connection)

Met vriendelijke groet,
Rowan

Laatst bewerkt:
Aangezien de andere computer nu wel een verbinding heeft weten we in ieder geval dat het wireless netwerk wel werkt.

Als je nu nog een keer je MacBook herstart verwacht ik dat deze ook weer werkt. Aangezien je nu wel connectie hebt.

Als dat niet werkt ben ik benieuwd wat voor ipadres je hebt gekregen.

Ik hoor het wel!

Dit heeft helaas niet gebaat :( Wat bedoel je met wat voor ip adres je hebt gekregen ??

Ik heb een screendump gemaakt van mijn instellingen. Daar zie je een ipnummer staan, in mijn geval 192.168.1.9
Wat staat hier bij jou? Zie ook de screendump.

netwerksettings.jpg

Het probleem is dat ik helaas geen verbinding kan maken :|

Soms doet hij het even dan krijg ik het ip 192.168.1.108

Het rare als ik met connect netword verbinding wil maken dan zegt hij de heletijd Connection Timout..

Nou op dit moment ben ik verbonden en stat er weer Airport has the self-assigned IP address 169.254.82.180 and will not be able to connect to the internet.

Maar ik heb helemaal niet zelf een ip adress aagewezen.

Laatst bewerkt:
Wanneer je macbook geen ipnummer krijgt van de router gaat de macbook uiteindelijk zelf een nummer toekennen waar je verder weinig mee kunt. Dat gebeurt in jou geval.

Wil jij even wat screendumps maken van je netwerk instellingen? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet!

ik heb erachter gekomen hoe het moet hoor :)

Bijlagen

• Screen shot 2010-07-10 at 1.26.30 AM.jpg
    Screen shot 2010-07-10 at 1.26.30 AM.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 204
  • Screen shot 2010-07-10 at 1.26.59 AM.jpg
    Screen shot 2010-07-10 at 1.26.59 AM.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 186
  • Screen shot 2010-07-10 at 1.26.44 AM.jpg
    Screen shot 2010-07-10 at 1.26.44 AM.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 143
  • Screen shot 2010-07-10 at 1.27.03 AM.jpg
    Screen shot 2010-07-10 at 1.27.03 AM.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 127
  • Screen shot 2010-07-10 at 1.26.39 AM.jpg
    Screen shot 2010-07-10 at 1.26.39 AM.jpg
    91 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt:
Kun je bij de instellingen op de derde screenshot eens de "Configure IPv4" op "Using DHCP" zetten?
EDIT: En als dat niet werkt, kun je dan ook even een screenshot maken van de DNS-tab?
EDIT 2: Heb mijn netwerkinstellingen bijgevoegd

Gr. Robin

Screen shot 2010-07-10 at 9.57.46 AM.pngScreen shot 2010-07-10 at 9.57.26 AM.pngScreen shot 2010-07-10 at 9.57.36 AM.pngScreen shot 2010-07-10 at 9.57.32 AM.pngScreen shot 2010-07-10 at 9.57.42 AM.png

Laatst bewerkt:
verlagen van de beveiliging

het kan ook zijn dat je laptop (of andere pc) de beveiliging niet ondersteund. TKIP ipv AES of andere combi's. dan krijg je wel een verbinding maar GEEN ip. Tip, zet eerst de beveiliging UIT en als je dan wel verbinding hebt, verhogen. WPA personal met gemengde mogelijkheid (TKIP of AES) voorkom je dit mee.

Het is niet de bedoeling oudere topics omhoog te halen. Ik zet op deze vraag een slotje.

Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan