Macbook Pro + ScanDisk Extreme 1 TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnevr

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2014
Hi!

Ik heb een tijdje gelegen de Scandisk Extreme 1TB (externe SSD) gekocht. Deze gebruik ik in combinatie met een MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015).

Het werkt wel, maar meestal duurt het erg lang voordat de schijf wordt herkend. Soms wel 5 minuten. Erg hinderlijk wanneer je vaak vanaf een externe harde schijf werkt. Wanneer de schijf is herkend functioneert hij overigens wel prima.

Iemand bekend met dit probleem?

Alvast dank!

Groetjes,

Heb je Scandisk Extreme 1TB (externe SSD) niet geformatteerd?

Try plugging your USB cable in FIRST, and THEN power on the external drive.

Dat gaat hem niet worden want het ding heeft geen fysieke Aan / uit schakelaar.
Deze schijf wordt via usb gevoed...
Schijf wordt geleverd met FAT32 of NTFS formattering dus wat @daniel162 terecht opmerkt is wel van toepassing: formatteer de schijf naar HFS+ formaat..

Externe harde schijven en USB-sticks formatteren op een Mac

Mac OS Uitgebreid (hoofdlettergevoelig, journaled)
Structuur speciaal voor de Mac, maar mappen en bestanden zijn hoofdlettergevoelig. Dit wil zeggen dat bijvoorbeeld de mappen 'appletips' en 'APPLETIPS' als twee verschillende mappen worden beschouwd. Deze structuur kun je dus het beste kiezen als je weet waar je mee bezig bent.
Mac OS Uitgebreid (hoofdlettergevoelig, journaled, gecodeerd)
Zelfde functie als hierboven staat beschreven, echter moet je voor deze schijf een wachtwoord opgeven om deze te beveiligen. Ook worden bestanden, etc. gecodeerd opgeslagen.

ExFAT
Te gebruiken door zowel Mac als Windows. Let wel deze versie werkt alleen vanaf Windows 7 (zonder beperkingen) en OS X 10.6.5 (Snow Leopard). De structuur heeft de mogelijkheid om bestanden op te slaan boven tot 2 TB groot.

MS-DOS (FAT): Niet gebruiken
Te gebruiken door zowel Mac als Windows echter kunnen bestanden op deze schijf niet groter dan 4 GB zijn. Voordeel is wel dat deze structuur op alle besturingssystemen van Windows en Mac werken. Vanaf macOS High Sierra kunnen bestanden op deze schijf niet groter zijn dan 2 GB, exFAT is in dit geval een beter alternatief.

Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties! Aah nee, ik heb hem niet geformatteerd. Ik ging ervan uit dat dat alleen nodig zou zijn wanneer ik niks op de schijf kon kopiëren, wat niet het geval is. Ik ga dat proberen! Dank!

Het probleem is nog niet opgelost helaas. Maar ik zie dat de schijf als ExFat is geformatteerd vanuit de fabriek. Dus dit zou de Macbook direct kunnen lezen. Een andere externe schijf (Samsung T5) die ik gebruik is ook al ExFat geformatteerd (had in het begin hetzelfde probleem, maar na een driver update was dit verholpen).

Laatst bewerkt:
Zojuist een andere macbook geprobeerd. Hier wordt ie ook niet direct herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan