Macbook Pro - Vergelijkbaar Model

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopi328

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo Forumleden,

Onlangs hebben wij thuis een nieuw bureau aangeschaft. Nu vinden wij het mooi om daar een design Laptop op te plaatsen. De Macbook Pro valt daardoor erg in de smaak, maar helaas is deze wel vrij prijzig.
Waar ik naar op zoek ben is een laptop die qua specificaties en design zeer vergelijkbaar is met de Macbook Pro.
Wanneer er geen vergelijkbare laptops zijn, hoor ik graag de voor en nadelen van een Macbook Pro.

MVG

jopi328

Tsja, het ligt er natuurlijk aan welke Macbook pro je zoekt, er zijn er legio, o.a. Retina en niet-retina; 13" of 15,4" scherm; met een i3, i5 of i7. Heb je een specifiek model in je hoofd of wil je gewoon de goedkoopste?

Beste AndreazZz,

Ik was vergeten te melden dat het dan om een 15,4" retina zou zijn met een i7 erin.
Ik hoop je voldoende geinformeerd te hebben

MVG

jopi328

Ik weet niet in hoeverre dit voldoet aan jouw eisen voor een "design laptop", maar deze laptop is redelijk vergelijkbaar met de goedkoopste Macbook pro. De enige verschillen zijn het ontbreken van een SSD (is zelf erin te zetten door óf de dvd-speler eruit te halen óf de harde schijf te vervangen) en de lagere resolutie (het verschil is vrijwel alleen merkbaar als je er dicht op zit) en het grotere scherm. Ik ben nog aan het zoeken naar laptops met wat meer vergelijkbare specificaties...
Tussen haakjes: heb je speciale eisen aan de laptop, of is het alleen voor office gebruik? Anders zou het wel met flink wat mindere hardware aan kunnen!

Laatst bewerkt:
Hallo AndreazZz,

Bij een design laptop denk ik aan een stevige aluminium oid behuizing met een SSD erin voor het snelle opstarten. Een processor mag ook best een i5 zijn, dat is geen probleem.

MVG

jopi328

Maar ben je van plan op de laptop te gaan foto-/videobewerken of te gaan gamen? In het laatste geval moet je dan niet voor de mbp gaan, want veel games draaien niet op Mac OS.

Hallo,

Mijn plan is om er video's op te editen, Photoshoppen en enkele games als SimCity 5 & Age of Empires III.
Daarom is de Macbook Pro wel een mooie oplossing, maar wel erg prijzig.

mvg

jopi328

Hartelijk bedankt!
Helaas bestaan er geen laptops met een beetje uitstraling en kracht tegelijk. Toch bedankt voor je hulp.

OPGELOST

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan