Machine check exception

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Berichten
179
Sinds eergister krijg ik steeds na een tijdje dat irritante blauwe scherm met de melding STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)
"MACHINE_CHECK_EXCEPTION"

Erg irritant, net ook weer midden in een game en begin er nu toch een beetje opgefokt van te worden.

Ik heb gelezen waardoor het kan komen op de ms site maar ik heb helemaal niks veranderd aan me systeem, geen nieuwe hardware geen nieuwe software.
Het kwam gewoon van het 1 op het andere moment.

Nu heb ik heel lang de updates van ms uitgesteld omdat ik het irritant vond in me software overzicht maar ik ben nu de update aan het doen en hopelijk heb ik er dan geen last meer van.
 
Hoe je die fout oplost durf ik zo 1,2,3 ook niet te zeggen, maar jouw irritatie v.w.b. het weergeven van updates in het softwarescherm is heel simpel op te lossen.

Haal het vinkje bij "updates weergeven" maar eens weg, je ziet ze dan niet meer, maar alle updates zijn / staan wel op je systeem en desgewenst ook weer zichtbaar te maken door het vinkje weer te plaatsen. Dat vinkje staat midden in je scherm helemaal bovenin.
 
hehe nu heb jij het over het popup scherm van de updates, dat stoort me helemaal niet, iets beter het verhaal lezen.
Het gaat om het blauwe machine check exception scherm.
Ik heb nu alle updates gedaan en het scherm is nog niet gekomen, ben benieuwd
 
Ik HEB het goed gelezen....................

Jij schrijft namelijk :

Nu heb ik heel lang de updates van ms uitgesteld omdat ik het irritant vond in me software overzicht maar ik ben nu de update aan het doen en hopelijk heb ik er dan geen last meer van.

en hoe je het ook keert of draait, daar staat toch ECHT dat jij de updates van MS hebt uitgesteld omdat je het irritant vond in het softwareoverzicht.

Om jouw woorden maar te gebruiken:
iets beter het verhaal lezen.
 
Laatst bewerkt:
....en nee, ik had het NIET over het popup schermpje bij updates, ik had het over het Software scherm waar je terecht komt middels, Deze Computer, Configuratiescherm, Software.

Om misverstanden te voorkomen, ook maar even jouw reactie op mijn reactie hieronder in de quote. In reactie op mijn antwoord van 16.52 schreef jij om 16.04 onderstaande bericht:

hehe nu heb jij het over het popup scherm van de updates, dat stoort me helemaal niet, iets beter het verhaal lezen.
Het gaat om het blauwe machine check exception scherm.
Ik heb nu alle updates gedaan en het scherm is nog niet gekomen, ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:
ok je hebt gelijk.
komt omdat ik 2x irritant gebruikt heb ik da8 dat je het 1e bedoelde ;)
thnx anyway
 
Leesvoer (varierend van een kapotte aan-en-uit knop tot de meest ingewikkelde hardware en software problemen)

Dat "kapotte aan-en-uit knop" bedoel ik figuurlijk, m.a.w. daarmee wil ik alleen maar zeggen dat er 1001 oorzaken aan ten grondslag kunnen liggen.
 
Laatst bewerkt:
het is weer zover, na een aantal dagen weer helemaal nergens last van te hebben krijg ik weer die ^%*&) blauwe scherm, terwijl ik niks veranderd heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan