• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

machines tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
uitbreiding van mijn userform:

kan ik op de één of andere manier bekijken via een combobox of dergelijke wie er een
bepaalde machine nodig heeft, en voor hoelang (aantal dagen of de begin- en einddatum)?

Met 2 extra CB en 1 LB is dit mogelijk. Post ook eens het meest recente bestand waar je nu mee werkt zodat we de juiste info ter beschikking hebben.

even tussen twee verplichtingen door het bestand uploaden :)

momenteel heb ik dus nog een paar zaken:

1 in een listview de laatste een project kunnen aanklikken en desbetreffend wijzigen en op dezelfde plaats doen verschijnen.
2 in een combobox en of textbox/listbox kunnen selecteren per project zodat gezien wordt wanneer dit draait, welke machines nodig zijn en voor hoelang
3 in de listview van alle projecten kunnen scrollen.

het is de bedoeling dat dit een heel uitgebreide lijst kan worden dus de volgende zaken zijn echt wel gewenst om het overzichtelijk te kunnen houden...

alvast bedankt voor het meedenken :)

Bekijk bijlage test machinepark verpakking.xlsm

iemand enig idee hoe ik bovenstaande dingen moet aanpakken?

om een lijn te zien en te kunnen veranderen dacht ik aan textboxen, maar weet niet hoe ik die moet schrijven in de code... iets met .caption?
het kunnen scrollen zal ergens iets enablen zijn, of toch bijschrijven in de code?

sorry voor het moeilijk doen :)
ik hoor het graag van jullie

ik heb het bestand nog es een beetje aangepast... :)

graag had ik momenteel hetvolgende bekomen: linksonder moet in de desbetreffende textboxen komen wat ik selecteer in de listview 'overzicht'. commandbutton 'wijzig datums' heb ik al voor elkaar gekregen, samen met het label 'netto werkdagen'. nu ben ik dus nog op zoek naar de bovenste twee textboxen (code daarvoor), en de commandbutton 'klik hier om te veranderen'. deze commandbutton zou het geselecteerde listviewitem moeten overschrijven op dezelfde plaats...

ik blijf ondertussen zelf proberen :)

Bekijk bijlage test machinepark verpakking.xlsm
wie kan me hierbij helpen?

tried and failed... het lukt me maar niet om een geselecteerd project uit de listvieuw in aparte textboxen te zien en te kunnen wijzigen...

wie o wie kan me hierbij helpen????

in mijn userfomr_initialize heb ik dit neergepend tussen alle andere onderdelen:

With TextBox7
TextBox7.Value = ListView.SelectedItems.Item(0).Text
With TextBox8
TextBox8.Value = ListView.SelectedItems.Item(0).SubItems(1).Text
With TextBox9
TextBox9.Value = ListView.SelectedItems.Item(0).SubItems(2).Text
End With
End With
End With

helaas zonder succes want er wordt een object gevraagd... sla me dood (figuurlijk aub) maar kweet nie welk object :)

ik heb de code gevonden via dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...drow-uitlezen?highlight=textbox+toont+listbox

vermoedelijk doe ik toch nog iets verkeerd?? :)

Ik denk dat er bij je op het bedrijf ook met ordernummers wordt gewerkt.
Je moet natuurlijk op iets zoeken en de namen of machine's komen vaker voor.

Als er voor elk ander product een ander ordernummer gebruikt word, zou je dus op het ordernummer kunnen zoeken.
Hiervoor moet je dan Find gebruiken zodat je deze regel kunt aanpassen.

Kijk hier maar eens, dit is ook van Warme bakkertje, als voorbeeld.

Laatst bewerkt:
hey excelamateur,
eureka zeg ik :) ik krijg in textboxen te zien wat ik wil zien :) nu enkel nog de commandbutton 'wijzigen' voor elkaar elkaar krijgen. de commandbutton zou
de geselecteerde regel moeten aanpassen...

in een ander voorbeeldbestand, nl http://www.helpmij.nl/forum/showthr...n-een-listbox?highlight=textbox+toont+listbox staat de code voor commandbutton 'wijzigen' niet ingevuld...

het is in dit bestand dat ik de code gehaald heb voor de listbox_click :)

weet jij raad?

om even terug te keren op jouw suggestie van die ordernummers... ik ga gans de code moeten aanpassen waarschijnlijk doordat er een kolom bijkomt?
zal al een heus werkje zijn me dunkt...?

mooi bestand, en idd iets zoals ik het wil... nice!

heb het al voor elkaar gekregen dat het in een extra userform staat... nu nog de code ontcijferen en aanpassen aan mijn eigen userform... man man, huzarenwerk hoor! dat voor een leek als ik :)

Hier is je bestandje, het zal nog wel verbeterd worden denk ik.
Hij schrijft de datums niet zoals ik wil.

Hij moet wel naar iets unieks zoeken en heb ik even zo opgelost, zie file.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ok, nu lukt het!
de datevalue moet idd nog aangepast worden, want met jouw code lukt het niet om de formule somproduct te doen werken... wat wel van essentieel belang is... :)
toch bedankt voor de stap voorwaarts in dit euvel, want het is niet makkelijk!

Ik heb iets anders gedaan :)
in mijn userform2 heb ik nu de .values van de verschillende textboxen van userform1 (linksonderaan) gekopieerd :) op userform1 heb ik in de eigenschappen de visible op false gezet :) nu ben ik wel zeker dat ik over de juiste gegevens beschik van de listview in de userform2 :)

nu nog enkel een juiste code zoeken om de geselecteerde listview via userform2 te veranderen, met behoud van de datumnotatie zodat de formule somproduct ook overeind blijft :)

maar ik blijf positief :)

De vraag in 2 threads stellen
Code:
4 de mogelijkheid om, als, userform2 openstaat, een ander project te selecteren uit de listview.
Geef op zijn minst ook een link naar je andere deelvraag .
Waarschijnlijk heb je liever dat de helpers het er voor U inzetten ?

Code:
Sub planning()
  UserForm1.Show vbModeless
End Sub
Code:
Private Sub ListBox7_Click()
If ListBox7.ListIndex > -1 Then
     Me.txtDatum.Value = ListBox7.List(, 0)
     Me.txtBesNaam.Value = ListBox7.List(, 1)
     Me.txtBestel.Value = ListBox7.List(, 2)
     Me.txtBetaald.Value = ListBox7.List(, 3)
     Me.TextBox12.Value = ListBox7.List(, 4)
     Me.TextBox11.Value = ListBox7.List(, 5)
     End If
UserForm2.Show vbModeless
ListBox7.Value = ""
End Sub
en als je nog wil wijzigen als de kalenders ook zichtbaar zijn dan pas je de oplossing van de andere thread toe .
Je kan nu wel een andere lijn selecteren , maar de gegevens worden niet ...............

Laatst bewerkt:
gm allen,

de code werkt, in die zin dat ik nu effectief een andere lijn kan selecteren, maar dan verspringt mijn userform2 niet op het nieuw geselecteerde...
waarschijnlijk moet er nog een extra stuk code bijgevoegd worden?
wie kan me hierbij helpen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan