Machrigingen op 1 map onder postvak in

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Al ik bij een gebruiker 1 map (onder postvak in) de machtigingen dusdanig instel, zodat een collega redacteur wordt (ze wil dus dat een collega die map kan toevoegen). Hoe voeg ik dan bij haar collega die map toe, zodat ze daar ook mailtjes in kan gaan zetten en kan lezen?
Het betreft outlook 2007 met een exchangeserver waar de mailboxen op zijn aangemaakt.

Ga naar Extra -> Accounts -> Klik Microsoft exchange mailacount aan en kies Wijzigen -> [Zie verder de bijlage: Kies Meer instellingen, en voeg de mailbox(en) toe in het tabblad Geavanceerd.]

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• outlook_extra_mailboxen_openen.JPG
    outlook_extra_mailboxen_openen.JPG
    81,1 KB · Weergaven: 54
Enkel mapje toevoegen

Das een totale mailbox, ik wil enkel een mapje kunnen toevoegen...... volgens mij moet het op een of andere manier kunnen.
Mapje is bij mij geshared voor een bepaalde gebruiker, dan moet je deze toch bij die gebruiker kunnen toevoegen?

Bijlagen

• Screenshot.jpg
    Screenshot.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 45
Er wordt in die extra mailbox uitsluitend getoond waar de gebruiker rechten op heeft.
Dus indien geen rechten op Verzonden Items, dan verschijnt die ook niet bij die gebruiker.

Tijs.

Ik denk dat dit dan klopt voor idd een postvak in, sent items enz. Maar een los mapje onder postvak in zie ik niet :confused:

Lijkt mij dat je ook rechten moet verschaffen op Postvak IN voor deze gebruiker. Zover ik weet (Exchange 2003) moet minstens leesrechten aanwezig zijn op de 'hoofd mailmap' voordat rechten op een 'sub mailmap' hun werking hebben. Betekent in jouw geval dat je
1. Óf een nieuwe 'hoofd mailmap' moet maken en daar de mails in moet zetten en rechten verschaffen op die nieuwe 'hoofd mailmap'
2. Óf ook (minstens) leesrechten moet geven aan die gebruiker op je Postvak IN mailmap.

Probeer het eens uit of verifieer mijn verhaal bij de Exchange systeembeheerder.

Tijs.

Grayed out

Als ik onder het tabblad beheer kijk zie ik "map is beschikbaar voor" maar ik kan niets activeren is allemaal grayed out......

Bijlagen

• ScreenShot.jpg
    ScreenShot.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 45
Dat begrijp ik, maar ik wil dus de postvak in niet zichtbaar hebben voor anderen. Een andere optie is public folders, daar kun je dit soort zaken wel in regelen. Denk dat ik daar maar iets in ga hobbieen ;-) Bedankt iig voor je input !

Als ik onder het tabblad beheer kijk zie ik "map is beschikbaar voor" maar ik kan niets activeren is allemaal grayed out......

Je toont daar niet het tabblad Machtigingen...

M.b.t. je laatste posting: Ik heb je het alternatief aangereikt om een nieuwe 'hoofd mailmap' te maken en dáár rechten op te verschaffen. Als je dat niet wilt dan prima.

Publieke folders is inderdaad de andere optie die je gebruiken kunt. Ook daar moet je dan wel rechten toekennen aan gebruikers.

Verder: Graag gedaan! :)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan