machteging map!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
281
ok het verhaal:
ik wide voor opo me werk een mat systeembeheer aan maken op de dataserver zo dat de systeembeheerder ene iegen partitie Z: hebben (net use) voor bestanden etc.
nou wil het zijn dat er standaard users in kwam waar ik de permissie niet voor kon veranderen ook al was ik als administrator tiegevoegt. nou kon ik wel dany doen dus heb ik full control op users gedenied.
nu het domme: administrator stond ook in de users van de AD. nu kan ik de map niet in of beveiliging veranderen.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
administrator

ga nar tabblad security,>advanced>owner
al heb je geen machtigingen meer,jals administrator kun je altijd eigenaar worden,daarna kun je de rechten weer toewijzen
 
dat was makelijk opgelost.

bedankt.

maar nu het probleem wat ik eigelijk wou fixen:
de users zit er nog in (nu zonder deny :p) maar die moet er uit want het is alleen bestemt voor de groep "Systeembeheerders" en administrator mag er ook wel in blijven hoor.
maar ik kan users niet veranderen want die vinkjes staan vast.

de map:
Code:
c:
  - Data
      - map1
      - map2
      - map3
      - Systeembeheer
      - map4

en de overige mappen mag ik niets aan doen (belangrijke bestanden etc)
 
Laatst bewerkt:
security>advanced verwijder vinkje voor "inherit ......" kies copy

heb ik gedaan maar users blijft in de submap staan en ook als ik een nieuwe map aanmaak in de data map komt users automatisch erin met on uitvinkbare vinkjes...
 
Laatst bewerkt:
ok opgelost!!!

moest ook de inherit.. bij de map zelf "systeembeheer" doen, en dan kan je de users verweideren.

TY
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan