machtigen en/of beveiligen in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielemann

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Beste mensen,

Ik pieker me al weken suf en zit nu toch echt muur vast.

Ik heb een pc lopen (XP prof.) waar ik enkele mappen op deel. Deze worden via VPN verbindingen door 2 andere pc's (clients) geraadpleegd. Op zich werkt dit allemaal perfect, totdat ik bestanden in die gedeelde mappen wil wijzigen (vanaf een van die clients).

Dit krijg ik maar werkend voor een van de twee clients, terwijl ik ze beiden evenveel rechten heb gegeven, ra ra???

Mijn vraag is eigenlijk: waar kan ik dit op de juiste manier instellen?
Wanneer ik op een map --> rechtermuisknop-->eigenschappen-->delen en beveiligen-->delen klik, kan ik gebruikers "machtigen" (dat heb ik nu dus voor beide clients gedaan, met slecht resultaat).
Maar er is ook een tabblad "beveiligen", waar is die dan voor? En is dit dan de plek waar ik alles geregeld krijg of moet ik juist wel bij "machtigen" zijn?

Groeten,

Niels

Je moet onderschijdt maken tusen delen en beveiligen.

Bij het delen ken je de rechten op de share toe in jou geval voor de 2 clients bijvoorbeeld "full control".

Echter ben je er dan nog niet. Onder beveiligen moet je ook de rechten nog toekennen.
Gezien je niet een active directory hebt weet ik niet precies hoe je daar de personen en/of computers moet toekennen.

maar waarschijnlijk voeg je daar de 2 gebruikers van de andere pc's toe en geef je ze de "modify" rechten. Dan kunnen ze alles met de bestanden doen, maar niet jou de rechten ontnemen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Groeten,
Lennart

Ben er uit!

Het is inderdaad niet via de machtigingen, maar binnen het tabblad beveiliging. Daar kun je per (toegevoegde) gebruiker de rechten toekennen die hij/zij heeft.

Bedankt voor je reactie Lennart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan