Machtiging (toegang geweigerd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

photek

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Ik kom maar niet in een gedeelde map van mijn laptop waar Vista draait.Ik kom echter wel weer vanaf de Vista laptop in mijn Win XP laptop. Dus vanaf Vista geen probleem naar gedeelde map op Win XP maar XP laptop weigert gedeelde map in Vista laptop te openen en meldt: niet de juiste machtiging.

Alle machtigingen staan op toestaan en heb geeneens wachtwoorden ingesteld. 1 groot raadsel.

Iemand?

Laatst bewerkt:
Ik ben er nu achter dat mijn probleem mogelijk te verhelpen is door bij ''geavanceerd delen'' voor de betreffende map in Vista ''Iedereen'' uit het keuzelijstje toe te voegen.

Maar nu is het dus zo dat ik in dat keuzelijstje geen ''iedereen'' als keus heb. Mijn vraag is of iemand weet dit of ik dit op een andere manier toch weer zou kunnen activeren.

Als ik de instelling in Vista in netwerkcentrumn ''met wachwoord delen'' aanvink, ik met invoer van mijn administrator gebruikersnaam en wachtwoord zonder probleem de map vanaf xp in vista kan bereiken.

Iemand?

Ben geen Vista kenner..maar is er niet een Tabblad Beveiliging waarbij je met Toevoegen het item Iedereen kan toevoegen ?..Zo is het in XP namelijk.

ED

Ben geen Vista kenner..maar is er niet een Tabblad Beveiliging waarbij je met Toevoegen het item Iedereen kan toevoegen ?..Zo is het in XP namelijk.

ED

Hoi,

dat lijkt bij mij dus gewoon te ontbreken. De oplossing is er dus; hier staat ie:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=304153

Maar wanneer ik ''Iedereen'' probeer toe te voegen krijg ik een venstertje waar ik nog dingen in moet vullen. Ik zou alleen niet weten wat...

Zo zou het moeten lukken:

Ik kan inmiddels wel met xp in een aantal gedeelde mappen komen waaronder dus de public map en ook een andere users map.
Dit kan je als volgt doen:

-In Vista zorg dat je jouw public (openbaar) map ziet in de C: schijf.
-rechtermuisknop op die map
-delen
-selecteer nu geavanceerd delen
-kies dan gemachtigden
-kies toevoegen
-vul in bij "geef de objectnamen op" de naam van jou gebruikers profiel
-klik "ok" dit duurt even.
-klik toepassen en ok

let wel dat je hiermee alles in je gebruikers profiel zichtbaar maakt

Volgens mij moet je ook het C station op Delen instellen.

ED

Zo zou het moeten lukken:

Ik kan inmiddels wel met xp in een aantal gedeelde mappen komen waaronder dus de public map en ook een andere users map.
Dit kan je als volgt doen:

-In Vista zorg dat je jouw public (openbaar) map ziet in de C: schijf.
-rechtermuisknop op die map
-delen
-selecteer nu geavanceerd delen
-kies dan gemachtigden
-kies toevoegen
-vul in bij "geef de objectnamen op" de naam van jou gebruikers profiel
-klik "ok" dit duurt even.
-klik toepassen en ok

let wel dat je hiermee alles in je gebruikers profiel zichtbaar maakt

Volgens mij moet je ook het C station op Delen instellen.

ED

Precies, dat ga ik meteen proberen...

Nee dus, ik lijk er niet uit te komen... Ik kan simpelweg ''Iedereen'' maar niet toekennen. Hij staat ook standaard helemaal niet in het lijstje bij mij:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan