machtigingen en rechten in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

joriosje

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
hallo,

ik heb één vraag die wel heel uitgebreid is.
hoe zit het met de rechten in vista?????
ik weet wel van de uac enz... maar bv waarom bepaalde software van xp niet op vista werkt en sommige wel ( heeft vermoedelijk ook met rechten te maken??)
vista omzeilt sommige dingen zodat bepaalde xp programm's wel werken, maar hoe doet hij dat??? ik wel wel van compatibiliteitsmodus enz maar dat werkt niet altijd natuurlijk.

dat is inderdaad heel wat waarover kan gepraat worden :P

Ik denk echter niet dat de "machtigingen en rechten" van vista veel te maken hebben met het niet kunnen draaien van sommige programma's.
Als het daarom gaat krijg je wel zo'n melding dat je geen rechten /machtiging hebt om een programma te installeren maar ik denk niet dat het zo bij jou het geval is ofwel?

Heb je misschien een probleem om programma's te installeren?
zoja, welke?

dat is inderdaad heel wat waarover kan gepraat worden :P

Ik denk echter niet dat de "machtigingen en rechten" van vista veel te maken hebben met het niet kunnen draaien van sommige programma's.
Als het daarom gaat krijg je wel zo'n melding dat je geen rechten /machtiging hebt om een programma te installeren maar ik denk niet dat het zo bij jou het geval is ofwel?

Heb je misschien een probleem om programma's te installeren?
zoja, welke?

bij mij op het werk heb ik een server staan met WPI op ( windows post install)
en met dat programma kan ja vanalles automatisch instalren ( al je juiste commando's weet en natuurlijk) en met java heb ik probleem...
in xp kan ik java makelijk wegschrijven maar in vista geeft hij vaak problemen.
vermoedelijk met het wegschrijven van bepaalde files dat niet lukt, maar hoe het komt en hoe ik het kan oplossen weet ik dus niet :)

jah windows post install ken ik niet dus sorry maar daar kan ik je niet mee helpen :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan