Machtigings probleem C-schijf, geen machtiging om de machtigingen te bewerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

OXIR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2014
Berichten
1
Beste leden,

Ik heb iets stoms gedaan. Ik heb zitten *****n met de machtigingen van mijn C schijf. Ik wist eigenlijk niet wat ik aan het doen was en klikte dus her en der, erg stom. Nu kan ik niets verwijderen/verplaatsen etc. Als ik echter probeer om de machtigingen te bewerken en 'volledig beheer' aanvink krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden en dat de toegang is geweigerd en dat de wijzigingen van de machtigingen niet zijn opgeslagen. Ik heb ook de instellingen voor gebruikersaccountbeheer naar beneden gezet.

Wie kan mij helpen? Ik had al ergens gelezen dat ik het volgende kan doen: "Eigenschappen de map die beveiligd is -> Beveiliging (nederlandse windows) -> Kan je niks aanvinken bij machtiging klik dan op geavanceerd -> Controlebeleid -> toevoegen gebruiker -> Object toevoegen -> typ hier Gebruikersnaam van je windows Account -> vink alle machtigingen aan -> Klik Oke en nu kan je alles aanvinken voor volledige beheer -> Ga nu naar de map waar je niks kon maken/wijziigen -> Tadaaaa !! het werkt"

Maar om de een op andere reden snap ik dit niet of werkt het niet.. Ik heb een gebruiker toegevoegd (denk ik) onder controlebeleid, maar dit werkt ook niet? Zie afbeelding 3.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! (ik heb afbeeldingen toegevoegd).

probleem pc1.jpg
probleem pc2.jpg
probleem pc3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een systeemherstelpunt terug te zetten.
 
Ben bang dat hier niet meer systeem-herstel kan nog helpen of je moet proberen hoe dan ook machtigingen terug krijgen of je windows echter her-installeren zal moeten :(

Bij plaatje 3 en bij machtigingen heb je helaas niet laten zien wie machtigingen heeft en aan wie machtigingen echt zijn verleent, vermoed ik aan dat allemaal nu op niet overgenomen staan en dat is ook goed als standaard ( ! ) maar hoe jij machtigingen kwijt bent is ook raadsel, als je op bewerken klikt en probeert nog eentje toevoegen ( jou als administrator een machtiging dus ! ) vervolgens ook als je klein vierkantje '' Alle machtigingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingen van dit object '' aan-vinkt en op toepassen drukt zal vanzelf in orde met machtigingen moeten komen ..
Wie weet misschien is bij jou ook voldoende vierkantje aan-vinken en op toepassen klikken, dat moet je zelf nu proberen :(

Anders probeer maar even die mooie tip volgen misschien lukt je op die manier ?? -->> https://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccountbeheer.html ( kijk bij machtigingen natuurlijk ! ) ..
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij :)
Log in met je administrator-account en herstel de zaak, evt.middels systeemherstel.
Goedbedoelde tip: Maak altijd een herstelpunt vóórdat je begint met experimenteren.

Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no
Herstart de pc en login met je adminaccount.
Hoop dat bovenstaande duidelijk is.
P.S. als je als huidige user geen bepaalde rechten meer hebt kun je waarschijnlijk ook geen systeemherstel doen vanuit die account.
Met machtigingen aan de gang gaan of experimenteren moet je op een oude pc doen en niet op de machine die je dagelijks gebruikt. :eek:
Ik wist eigenlijk niet wat ik aan het doen was en klikte dus her en der
Verdiep je eerst in de materie voordat je wat doet, je ondervindt nu de gevolgen ervan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan