MacKeeper

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Hallo Helpers,
Sinds kort een MacBook Pro na jaren Windows gebruiker te zijn geweest. Erg gewend geraakt aan de tools om Windows op te schonen enzo.
Nu bijna de fout gemaakt om dit met m'n appeltje ook te doen mbv MacKeeper.
Op zoek naar meer info over deze prog op de site, las ik dat dit niet wenselijk is.
De niet-betaalde basis-software is geïnstalleerd maar hoe kan ik die software veilig en volledig wissen??

Gr Hans

In de Finder kun je naar de map Programma's en daar vind je dan het programma MacKeeper. Deze sleep je dan zo naar de vuilnisbak.

De Finder is links onder te vinden in het dock als een gezichtje. Klik deze aan en dan krijg je een soort verkennen waarin je links voor programma's kunt kiezen. Daarna scroll je net zolang naar beneden tot dat je ziet staan MacKeeper, deze kun je of met de rechter muis knop aan klikken en kiezen voor verplaats naar prullenmand, of je kunt hem weg slepen naar het dock en dan rechtsonder naar de prullenbak. Dan verwijdert de mac de applicatie.

Even info ter zijde, kwaad kan het niet hoor dat het er op blijft staan, geen enkel programma mag belangrijke bestanden zoals systeem bestanden of persoonlijke bestanden verwijderen zonder jouw toestemming. En inderdaad schoonmaken is niet nodig. Natuurlijk om ruimte te sparen zijn programma's die je niet gebruikt altijd te verwijderen maar zoals met in windows land gewend was alles netjes te houden om de snelheid te behouden, dit is bij MacOS absoluut niet nodig.
En als je nu denkt ja maar....als je de macbook eens een nacht of 2 nachten aan houd, als je niets doet dan "gefragmenteerd" MacOS zelf. Ik zet het expres tussen aanhaling tekens omdat dit woord niet voor komt bij MacOS. Deze houd zelf de HD netjes en schoon. Dit gebeurd allemaal achter de schermen zonder dat je hier ook maar iets van merkt.

Wil je nu de prullenbak leeg hebben, klik je in het doch op de prullenbak met de rechter muis knop en kies je voor leeg prullenmand. Tada alles weer weg....

Laatst bewerkt:
Tsja, het is wennen voor een ervaren Windows gebruiker aan de simpele maar zeer effectieve Mac :o
De boel is verwijderd en zulke programmatuur komt er ook niet meer op.
Hartelijk dank jjw!

Hartelijke groet,

Hans

Simpel....simpel.... Whaha. Nou Apple is alles behalve simpel. Het enige simpele is de gebruikers interface. Deze is dusdanig door bedacht en ontwikkeld dat het zo gebruiksvriendelijk is geworden.
Maar inderdaad, mijn over stap van Windows naar Mac was een eeh ervaring rijker haha.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan