Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie vereist momenteel het gebruik van de ingebouwde Safari browser.
Dat is weer een andere vraag.Wat ik dus wil, is als ik een nieuw lid invoer, dat dat lidnummer dan ook direct in de subformulieren komt.
Ik heb alle tabellen leeg gemaakt om het overzicht te krijgen.Kun je beide dingen uitleggen aan de hand van eigen database?
Dank je wel. Het fenomeen modules was mij onbekend in access. ik zal me eens verdiepen in die dingen. Wat ik nog niet kan volgen is de naam "module1" en de functie funlidnummer. Die laatste wordt gestart vanuit het formulier en is daarin gekoppeld aan het tekstvak lidnummer. (Ik had verwacht dat de functie als standaardwaarde ook terug zou komen in de veldeigenschappen in de tabel, maar dat is niet zo.)Ik heb de db aangepast; hier is-tie werkend.
Ik ook en daarom heb ik je misschien onbedoeld op dat spoor gezet (waarvoor mijn excuses).Ik had verwacht dat de functie als standaardwaarde ook terug zou komen in de veldeigenschappen in de tabel, maar dat is niet zo.
er zijn vast meerdere mogelijkheden. Voor ons belangrijk dat het nu gaat werken. En om te snappen wat je gedaan hebt is de vraag van ons waar wordt de module aangeroepen en hoe?Onberispelijk, zeker. Maar dat ga ik niet doen. Heeft niet zoveel zin. Ik heb nooit gezegd dat het op tabelniveau kon, en dat het een functie aanroep was in het formulier. OVerigens denk ik dat het wel degelijk op tabelniveau kan met een tabelmacro. Maar dat zou ik eerst moeten uitzoeken.
Voor ons belangrijk dat het nu gaat werken. En om te snappen wat je gedaan hebt is de vraag van ons waar wordt de module aangeroepen en hoe?
iNummer = Right(sWaarde, 4) + 1
iNummer = Right(sWaarde, 2) + 1
If iJaar = CStr(Year(Date)) Then
funLidnummer = iJaar & Right("00" & iNummer, 2)
Else
funLidnummer = Year(Date) & "01"
End If
GeenNummer:
funLidnummer = Year(Date) & "01"
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.