• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: 2x A5 formaat op 1 A4 printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayke89

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Hoi, op een werkblad heb ik kaarten in A5 formaat. Deze wil ik per twee op een a4 printen. Omdat ik vaak dit moet printen wil ik twee macro's hebben.

knop 1) Pagina's 1 en 2, op een pagina
knop 2) Pagina's 3 en 4, op een pagina

Ik heb in de bijlage een kopie van mijn werkblad toegevoegd en de twee knoppen waaronder de macro's wil zetten.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-02-15 om 12.55.19.png
    Schermafbeelding 2021-02-15 om 12.55.19.png
    1,1 MB · Weergaven: 33
  • Voorbeeld printen.xlsx
    Voorbeeld printen.xlsx
    17,6 KB · Weergaven: 15
Dat had ik al geprobeerd, maar is hij leeg. Vandaar dat ik de vraag even uit had gezet kwam helaas niet verder. Ook met google-en kwam ik niet verder.

zo dan?

Staat nu zo ingesteld dat je voorbeeld op scherm krijgt
Wijzig PrintPreview in PrintOut voor afdruk op papier

Bijlagen

Dankjewel voor de meerdere opties.

Als ik handmatig print: de kaarten op a5/liggend zijn ingesteld en bij printen geef ik aan dat er twee pagina's op een a4 geprint mag worden dan is de verdeling symmetrisch. Met de macro komen de twee pagina's tegen elkaar aan en is dit lastig met het snijden van de pagina's (niet a5 formaat meer). Ik hoop dat ik het een beetje helder verwoord heb. Dus zal morgen eens kijken of het mij zelf lukt.

@Emields, met een witte regel (in juiste breedte) heb ik de verhouding op een A4 goed gekregen.

Ik heb Macro 2 gebruikt. Printen van 1/2/3/4 kaarten (Kaarten 1/2 = cel 1-53 en Kaarten 3/4 = cel 54-106) ging niet goed, ondanks de aanpassingen printen hij 2x kaarten 1/2 uit. Daarom heb ik nu de kaarten 1/2 en kaarten 3/4 op twee verschillende werkbladen gezet, zodat ik met Macro 2 kan printen. Mocht iemand dat nog weten verhelpen hoor ik het graag, anders los ik het zo op.

Waarschijnlijk zullen uw aanpassingen niet goed gebeurd zijn. Met een voorbeeld is dat op te lossen.

Nu print hij wel een keer kaarten 1/2 uit, maar nog niet kaarten 3/4

het lijkt me eenvoudiger om eerst A1:H53 goed te krijgen (dat is blijkbaar al zo) en dan voor je 2e blad niet te kiezen voor de rijen er onder, maar voor er naast.
Dus zou ik A1:H53 bv. kopieren naar L1 met plakken speciaal en behoud van kolombreedten.
Het invullen van je A5's wordt dan een klein beetje anders, maar je zal geen problemen meer hebben met de rijhoogten, aangezien deze zeker gelijk zijn.
(plakken speciaal met behoud van rijhoogten, dat bestaat niet dacht ik).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan