• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro aan knop koppelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb hier in excel een macro gemaakt om te sorteren, die macro werkt maar ik krijg hem niet aan een knop gekoppeld. Hoe moet ik dit doen?

Rechtsklik op een werkbalk, voeg onderdeel FORMULIEREN toe en selecteer knop. Plaats deze op je werkblad. Automatisch vraagt Excel welke macro je bij "klikken" wilt activeren.

Hoi Lupot,

Wat ook kan, is de werkbalk Tekenen activeren, en bij Autovormen een Basisvorm kiezen. Vervolgens met de rechter muisknop klikken op de rand van de vorm en Macro toewijzen kiezen.

Groeten,

Richard

Kan ik deze knop ook beveiligen zodat enkel bevoegde personen deze kunnen activeren, bv dmv een paswoord ?

Hoi Joly,

Dat kan eenvoudig door bijv.:
Sub Beveiliging()
Dim wachtwoord
If InputBox("Vul hier het wachtwoord in", "Wachtwoord") = "wachtwoord" Then
Range("E5").Select
With Selection.Interior
.ColorIndex = 6
.Pattern = xlSolid
End With
Else: MsgBox ("Wachtwoord onjuist")
End If
End Sub

Deze macro maakt cel E5 geel als je als wachtwoord "wachtwoord" invult, en genereert een foutmelding als dat niet het geval is.

Groeten,

Richard

Dim wachtwoord
If InputBox("Vul hier het wachtwoord in", "Wachtwoord") = "wachtwoord" Then

<<< MACRO >>>

Else: MsgBox ("Wachtwoord onjuist")
End If

Thx richard1970 :)

macro koppelen aan knop

Iemand die mij kan helpen? Ik heb een macr opgenomen (een lijstje via autofilter de lege velden eruit gelaten en vanuit dit lijstje 3 kolommen naar een ander werkblad copiëren). Nu wil ik een knop op dit laatste werkblad zetten en de macro laten runnen om het lijstje van tijd tot tijd te verversen. Jammer genoeg krijg ik het niet voor elkaar een knop aan de macro te koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan