• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb volgende macro opgenomen:

Code:
Sub Delete()
'
' Delete Macro
' Verwijderen selectie
'

'
    Range("H19").Select
    Selection.Copy
    Range("G5").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Range("G16:I16").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.ClearContents
    Range("H17").Select
    Selection.ClearContents
End Sub

Nu wil ik een aantal aanpassingen doen maar ik weet niet hoe dat moet:confused:

Voor de regel:
Code:
Range ("H19").Select
zou ik eigenlijk willen dat de macro controleert of er een waarde is ingevuld in cel H17 en indien hier geen waarde is ingevuld mij eerst om bevestiging vraagt. Indien bevestigd kan de macro hervatten anders moet ie worden afgebroken. Is zoiets mogelijk? Zoja, hoe? Zonee, is het dan wel mogelijk dat de macro hoe dan ook wordt afgebroken als de cel leeg is? (maar dan niet als er een 0 is ingevuld)

Vervolgens wil ik dat voor het stukje dat begint met regel:
Code:
Range("G16:I16").Select
de macro in kolom A zoekt naar de waarde of tekst die in samengevoegde cel G16:I16 staat en vervolgens die inhoud van die cel in kolom A en de inhoud van de cel in kolom B daarnaast wordt verwijdert. (ik heb het rekenblad alvast zo ontworpen dat het onmogelijk is dat de waarde of tekst in cel G16:I16 niet in kolom A voorkomt)

Dus stel dat bijvoorbeeld de waarde in cel G16:I16 overeenkomt met die in A28 dan moet de inhoud van A28:B28 worden verwijdert.

Vervolgens zoek ik nog uit hoe ik nog een laatste stukje code aan de macro kan toevoegen die simpelweg nog een andere reeds bestaande macro uitvoert met de naam: Berekening.

Iemand die hulp kan bieden?

Alvast hartelijk bedankt!

Dit is toch al een begin:

Code:
Sub Delete()
'
' Delete Macro
' Verwijderen selectie
    If Range("H17") = "" Then
    response = MsgBox("Wat nu? ", vbYesNo)
    If response = vbNo Then Exit Sub
    End If
    Range("G5") = Range("h19")
' Vergelijken A28-B28 met G16-I16
    If Range("A28") & Range("B28") = Range("G16") Then Range("A28,B28").ClearContents
    Range("G16:I16,H17").ClearContents
' Uitvoeren macro 'Berekening'
    Berekening
End Sub

Ik hoop dat dit werkt zoals je voor ogen had.
Probeer samengestelde cellen te vermijden, maakt alles onnodig moeilijk.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Bedankt, de macro is nu al aardig onderweg te worden wat mijn bedoeling was:thumb:

Die samengestelde cellen waren noodzaak, ik had een cel nodig die breed genoeg was.

Enkel nog 1 klein stukje dat niet werkt zoals het zou moeten :S

Code:
 If Range("A28") & Range("B28") = Range("G16") Then Range("A28,B28").ClearContents

Het is de bedoeling dat de volledige kolom A wordt vergeleken.

Dus: van zodra de macro wordt uitgevoerd staat er zeker een waarde of tekst in cel G16:I16, de inhoud van die cel staat ergens in kolom A. De macro moet deze inhoud in kolom A zoeken (A28 was slechts een voorbeeld) en vervolgens de inhoud van de gevonden cel verwijderen en de inhoud van de cel naast de gevonden cel (in kolom B dus) ook verwijderen...

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan