• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
332
Voor ik begin met de vraag "PRETTIGE FEESTDAGEN VOOR ALLE FORUM GEBRUIKERS"
Mijn probleem is het volgende;Ik heb in het verleden met jullie hulp een exell file met macro's samengesteld.
Deze werkt volledig maar ik zou er graag nog iets willen in aanpassen (waarschijnlijk in de macro)mijn kennis daarin is beperkt.
Het probleem is zo dat wanneer ik de kalender aanmaak voor het volgende jaar (standaard heb ik een maand )
en ik kopieer een maand en vul maand 2 in dan gaat dagindeling (ma t/m zo)autm. op zijn plaats staan maar de voorprogramering voor a/zo volgt niet
ps:kan dit aangepast woren in de macro,is nogal tijdrovend (nu moet ik telkens de volledige lijnen verplaatsen)

In bijlage een voorbeeld;zie 2 de maand A.U.B.

Bekijk bijlage uren 2013-20 personen(met doortellende ploegen2.xlsm

mvg,Luc
 
Volgens mij alleen in B30 de formule aanpassen in
PHP:
=StandaardWaarde(B$29)
en deze doortrekken naar rechts en beneden.
 
VenA:bedankt;Deze oplossing werkt (had ik ook al geprobeerd) maar de bedoeling is dat vba dit AUTM. onder alle za/zo zou plaatsen!!
ps:dit is nu een tijdrovend werkje voor alle volgende maanden.

mvg,Luc
 
Cobbe:Bedankt voor de aanpassing (werkt perfect).ik kan enkel niet terug vinden waar dit in opgemaakt is vba??
ps:Nu is het volgende probleem opgedoken-->als ik de formules in de kolommen AG/AH wil koppelen aan de volgende maand
vb: cel AH5-->=Einde(B5:AF5;$B$25:$AF$25;$B$4:$AF$4) voor maand1 ,
cel AH30-->=Einde(B30:AF30;$B$50:$AF$50;$B$29:$AF$29)+AH5 voor maand2
krijg ik steeds de foutmelding deze functie is ongeldig (zit dit misschien in de vba opmaak??)
De bedoeling is dat de resterende uren van de vorige maand worden overgezet naar de volgende maand (werkt nu niet meer!!)
Vroeger nog problemen mee gehad (was iets met de verschillende versie's van excell) ik werk met excel 2010
Kan jij er eens naar kijken A.U.B. (ken niet veel van VBA) in bijlage de link naar de file
ps:de eerste link is met u aanpassing ,de tweede link is een vorige versie die wel werkt maar waar de jaarteller niet inzit (kun jij het verschil vinden ,ik ben reeds uren bezig maar vind niets)onvoldoende kennis!!



http://ge.tt/5U0EDuB1/v/0

http://ge.tt/9Pr5GuB1/v/0

mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Die codes werken wel nog MAAR enkel in het huidige jaar.
Vanaf vannacht 00:00 werken ze voor 2014.
Doe maar eens de test.
 
Cobbe Sorry hoor maar bij mij werkt het niet in het huidige en toekomstige jaar
(heb datum/tijd pc aangepast)
ps:ik weet niet waarom maar de regel is wel dat ik elke maand de formules moet aanpassen omdat deze per maand naar andere rijen verwijzen en de cellen nu absoluut staan waardoor ik deze niet kan wijzigen door de foutmelding.
Als je de tweede link bekijkt zie je dat formule reeds zijn aangepast per maand maar dat lukt niet in de eerste link met de varialbele teller die je ingebracht hebt,reden ???
Hoe kan ik deze teller in de tweede link zetten (misschien kan ik dit ook gebruiken voor andere doeleinden).

mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Die formules hebben niets met de codes te maken dus zal je die handmatig moeten wijzigen.
Misschien dat je een verwijzing kan maken via Indirect maar dat wordt moeilijk.
Ik denk dat je in no time die verwijzingen hebt aangepast is tenslotte toch niet Zoveel werk en maar een eenmalige handeling.
 
Cobbe:Ik zou heel graag de formules handmatig aanpassen MAAR ik krijg steeds de foutmelding zoals hierboven beschreven (deze functie is ongeldig)!!
waardoor ik de formules NIET KAN AANPASSEN??

mvg,Luc
 
Laatst bewerkt:
Heb je de macro's wel ingeschakeld in je beveiligingsopties?
Zal wel maar je weet maar nooit.
 
Deze zijn ingeschakeld
ps:het probleem is van toepassing op alle cellen met formules??

mvg,Luc
 
Sorry hoor maar ik wil u wel helpen maar kan het probleem niet reconstrueren.
Heb het bestand opgeslagen in de versie xl2000.
Alles werkt behalve het weeknummer(..;21) dit moest in xl2000 zijn: weeknummer(..;2)
 
Cobbe:bedankt voor de geleverde inspanningen en nog een pettig jaareinde.
Is er iemand die mij kan helpen;alle hulp is welkom.
Heb nog een extra bijlage met de foutmelding toegevoegd,misschien geeft dit een betere kijk op het probleem.
Ik denk dat het probleem in de versie van excel zit!!
ps:Als ik in de versie 2013 zit(op het werk) geen enkel probleem met de formules,als ik thuis in de versie 2010 zit heb ik de fout als ik een formule wil aanpassen.
MAAR DE FORMULES AANGEMAAKT IN DE VERSIE 2013 BLIJVEN WEL WERKEN??
Nu weet ik niet of er een verschil is in het herkennen van bepaalde formules in de beide versie's
Ik kan dit niet testen thuis daar ik geen versie van 2013 heb!!
Is er iemand die de versie 2013 wel heeft (om te testen of dit het probleem is)


http://ge.tt/5U0EDuB1/v/

http://ge.tt/9Pr5GuB1/v/

mvg,Luc
 

Bijlagen

  • FOUTMELDING IN FILE.docx
    44,1 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Cobbe:Als ik de vba opmaak van de file met variabele teller kopieer naar de andere file werkt deze daar dan ook ??
ps:dit omdat ik merk dat de vba opmaak bij beide files verschilt (en ik weet niet hoe dit is opgemaakt)te weinig kennis vba!!


mvg,Luc
 
Ik open en bewerk uw bestand in Xl2000 ,in xl2007 en in xl2013 zonder problemen.
Moeilijk te vatten wat er misloopt.
 
Cobbe:Ik heb office 2010 verwijderd/terug geinstalleerd probleem blijft (begrijp het ook niet meer).
ps:Het woord einde van deze functie word zwart nadat je de formule hebt aangepast(herkend hij deze niet??)


mvg,Luc
 
Aan alle helpers;ik heb de fout gevonden (eindelijk)
PROBLEEM OPGELOST!!
Bedankt aan iedereen voor het geduld en de hulp en misschien tot later



mvg,Luc
 
SORRY voor de nalatigheid!!
Als ik de formule aanpas en voor/achter het woord Einde () zet is het probleem van de baan!


mvg,Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan