• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro afdrukbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasmin

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik heb in een werkblad 8 verschillende namen met afdruk bereiken gedefinieerd.

Naam: Afdbrk1 = AC265:AK300
Naam: Afdbrk2 = AC265:AK336
enz. tot Afdbrk 8

Nu wil ik aan een opdrachtknop een macro koppelen die de volgende opdracht uitvoert:

Als AF267 = 1 print dan Afdbrk1
Als AF267 = 2 print dan Afdbrk2
enz. tot Afdbrk 8

Wie kan me helpen met de juiste macro hiervoor?

Vr.gr. Yasmin

Code:
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = ActiveWorkbook.Names("Afdrbrk" & [AF261]).RefersTo

Snb

Als ik de code letterlijk overneem krijg ik het scherm foutopsporing.

(PS AF261 uit de code heb ik gewijzigd in AF267).

vr.gr. Yasmin

Yasmin, in bijlage voorbeeldje van de code van snb die trouwens perfect doet wat ie moet doen hoor.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Yasmin, in bijlage voorbeeldje van de code van snb die trouwens perfect doet wat ie moet doen hoor.

Mvg

Rudi

Rudi,

Als ik de code van snb uitprobeer in een nieuwe werkmap dan werkt ie goed, maar bij mij is cel AF267 een formule die een resultaat kan opleveren tussen 1 en 8. Dus geen waarde 2 bv maar een formule die het resultaat 2 geeft. Kan dat een verklaring zijn?

vr.gr. Yasmin

Hiermee gaat het lukken (1 letter verschil in de naam van het afdrukbereik (Afdbrk ipv Afdrbrk)

Code:
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = ActiveWorkbook.Names("Afdbrk" & [AF267]).RefersTo

Hiermee gaat het lukken (1 letter verschil in de naam van het afdrukbereik (Afdbrk ipv Afdrbrk)

Code:
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = ActiveWorkbook.Names("Afdbrk" & [AF267]).RefersTo

Bedankt snb en Warme bakkertje voor het meedenken.

Na het wijzigen van de naam gaat het goed.

vr.gr. Yasmin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan