• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro alleen uitvoeren op bepaalde werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Berichten
637
Hi,

De volgende macro gebruik ik om een selectie te kopiëren met verborgen kolommen (gekoppeld aan CTRL+C) het werkt op zich wel alleen wil ik dat hij allen werkt op de 2 tabbladen Test1 en Test2. en niet op andere.



Code:
Sub Kopieren()
For Each aSheet In ActiveWorkbook.Sheets
If aSheet.Name = "Test1" Or aSheet.Name = "Test2" Then
aSheet.Activate
Selection.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Select
Selection.Copy
End If
Next
Selection.Copy
End Sub

mvg

Kasper
 
Probeer deze eens:

Code:
Sub Kopieren()
  For Each aSheet In ActiveWorkbook.Sheets
    Select Case Ucase(aSheet.Name)
        Case "TEST1", "TEST2"
	    aSheet.Activate
            Selection.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Select
    End Select
  Next
  Selection.Copy
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Heb de macro geprobeerd. Volgens mij werkt die niet. Als ik bv in blad1 sta dan versprinkt het veld naar Test1. Dit is niet de bedoeling. De macro mag alleen werken op de tabbladen ander tabblad dan gewoon select kopie.
 
Het enige dat ik heb gedaan is je eigen routine omgeschreven in een werkende met dezelfde condities.
Als die condities niet zijn zoals je eigen routine sugereert zal je dat moeten aanpassen.
 
Ik denk dat ik het verkeerd heb gevraagd. De bedoeling is dat hij de verborgen kolommen niet mee kopieert. Als je tabblad Test1 of test2 gebruikt dan mag alleen de zichtbare cellen gekopieerd mogen worden en bij alle andere tabbladen de normale functie CTRL+C
 
vermijd 'select' en 'activate' in VBA:

Waarheen moet er gekopieerd worden ?
 
De macro die ik wil hebben doet het volgende. Ik selecteer een aantal regels. Ga vervolgens naar
Selecteren special - alleen zichtbare cellen en druk vervolgens op ctrl+c.
Nu wil ik dat ik de macro koppelen aan ctrl+c. de macro moet dan beginnen vanaf selecteren special. De makro mag alleen maar werken in tabblad test1 en 2 de andere tabladen moet het gewoone ctrl+c zijn
 
Gebruik gewoon autofilter en VBA.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan