• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro automatisch laten doorlopen tot einde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Largowinch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Beste Excelers,

Ik heb via de zoekfunctie al even gezocht, maar in de wirwar geraakte ik niet aan mijn oplossing, dus bij deze stel ik zelf maar even de vraag.
Voor degene die vertrouwd zijn met macro's heb ik geloof ik wel een makkelijke vraag.
In het tabblad uitgangspositie zien jullie wat ik gekopiëerd uit een pdf bestand, maar in
tegenstelling tot de vier voorbeelden gaat dit zo een 206 pagnia's door waardoor het niet
mogelijk is om alles manueel te doen.
Ik heb zelf via een macro de oplossing gemaakt zoals die moet zijn in het tabblad
oplossing.
Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik deze macro tot het einde, gedurende 206 pagina's
lang automatisch moet laten doen doorlopen.

Bedankt.

Ps: Heb een voorbeeldje + macro aangemaakt die autmoatisch moet doorlopen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Largowinch, Als dit een eenmalige actie is, kan je het ook héél simpel oplossen zonder VBA (en anders kan ik dat vanavond wel voor je maken).
Ik ga er van uit dat alle data die bij elkaar hoort steeds 4 regels lang is. Wat ga je doen....
1) selecteer cel A1 t/m de laatste cel van je lijst (doe dit niet door de hele kolom via de kolomletter te selecteren!)
2) schuif je selectie 4 cellen naar beneden (als het goed is start je lijst nu in cel A4)
3) copieer de selectie dmv Ctrl + c
4) selecteer cel B3 en plak je copie dmv Ctrl + v
5 selecteer cel C2 en plak je copie dmv Ctrl + v
6) selecteer cel D1 en plak je copie dmv Ctrl + v
7) verwijder regel 1 t/m 3

Nu heb je dus een complete tabel met alle waarden naast elkaar en is het alleen nog zaak om steeds de regel 2, 3 en 4 te verwijderen. Plaats hiervoor in cel E1 de formule
Code:
=mod(row();4)=1
Of in het nederlands... (geloof ik)
=rest(rij();4)=1
en copieeer die naar onderaan je tabel. Je krijgt dan bij iedere (naam) 'Bla Bla' een True en bij de rest een False. Copieer kolom E en plak op dezelfde plaats terug als tekst. Sorteer vervolgens op kolom E op True en gooi alle regels met False weg!
Klinkt als veel werk, maar is in 5 minuutjes gebeurd!:D

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Hallo

Eindelijk kan ik nog eens antwoorden. Het is inderdaad een goede oplossing om het zo te doen, maar nu heb ik gezien dat er iedere 30 lijnen eerst 2 lijnen moeten verwijdert worden vooraleer ik dit kan toepassen, want anders klopt het niet meer en staan de adressen door elkaar?

Iemand een oplossing daarvoor? want via ctrl en selecteren is dat een pak werk.

gegroet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan