• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro automatisch laten starten ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoBresser

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
hallo,

Volgens mij ben ik al een aardig eindje maar op een of andere manier start de macro in ander tabblad niet .

korte uitleg:
Alles in tabblad export plak ik in tabblad "invoerformulier export".
Dit tabblad voert een bewerking uit middels Worksheet_Change(ByVal Target As Range) tot zover gaat het goed.
Maar nu wil dat als bovenstaande gedaan is dat er op basis van een waarde in cel c5 in tabblad "invoer" een specifieke macro uitgevoerd wordt.
deze macro werkt ( sorteert data (getallen) ) alleen als ik deze zelf laat uitvoeren maar ik wil dit automatisch.

kleine uitleg tablad "invoer"
kolom A verenkelt waarden uit kolom I ( tabblad export ) en vervangt deze door eigen gekozen tekst middels een index formule.
Kolom B vervangt gevonden waarde kolom A voor een cijfer ( dit heb ik gedaan om dat middels sorteren en filteren je max 255 tekens mag gebruiken bij aangepast sorteren.)
Kolom C in gele vlak wil ik automatisch laten sorteren middels een macro dus bv als in cel c5 mango staat macro mango geactiveerd wordt en bv bij Limes de macro Limes geactiveerd wordt.
Kolom D zou dan de gesorteerde waarden uit kolom D weer vervangen door tekst.

Ik heb het geprobeerd middels Worksheet_Change en Worksheet_Calculate maar werkt beide niet.
als ik in tabblad " invoerformulier export " bv Call Mango gebruikt dat voert ie macro uit in tabblad "invoerformulier export" maar niet in tabblad "invoer ".

in ieder geval alvast bedankt voor de moeite

Bijlagen

Macro automatisch starten ander tabblad

Hallo Ik heb hem werkend gekregen.
op basis van tekst starte de macro niet maar op basis van een getal wel.
dus ik laat eerst zoeken op tekst , vervang deze gevonden tekst naar een getal en op basis van dat getal start de betreffende macro .
en iedere macro sorteert de gegevens in de andere gewenste volgorde

Private Sub Worksheet_Calculate()
Application.EnableEvents = False
If [c6].Value = "1" Then
Call Mango
End If
If [c6].Value = "2" Then
Call Limes
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub

1 klein nadeel in het tabblad waar ik export plak " ïnvoerformulier export" krijg je de de kolommen uit tabblad " invoer " te zien.
dit heeft verder geen gevolgen wat ik met de gesorteerde data wil doen maar oogt niet zo netjes.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan