• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro automatisch starten bij wijziging in tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoud6012

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Goedemiddag,

In Excel maak ik wekelijks een planning voor 4 groepen.
Met enige hulp is er inmiddels een Macro ingevoerd zodat de gegevens van de hoofdpagina per groep naar een tabblad worden gekopieerd.

Nu zou ik graag willen dat deze Macro's automatisch worden gestart bij een wijziging in de hoofdpagina.

Diverse fora afgezocht, ook heel veel tegengekomen, maar ik krijg het met desbetreffende codes niet voor elkaar. Mogelijk
voer ik het verkeerd in of zijn die codes niet op mijn document van toepassing.

Wie kan mij helpen met het automatiseren hiervan?Bekijk bijlage Planning1tm4.xlsm

Je kunt dit achter Blad1 (Hoofdpagina) doen:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Application.Run "macronaam"
End Sub

Voeg onderstaande code toe achter Hoofdpagina.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Run "Groep" & Right(Cells(2, Target.Column), 1)
End Sub

De code kijkt op de 2e rij naar het groepsnummer en start de macro met hetzelfde nummer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Edmoor en Roncancio,

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties. Ik heb de code van edmoor toegevoegd via programmacode bij blad1 en het werkt!

Geweldig, bedankt!

Ok dan :)
De code van Roncancio doet hetzelfde maar laat tevens zien hoe je de naam van je macro kunt bepalen met waarden uit het werkblad en dat maakt het nog weer mooier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan