Macro automatisch uitvoeren bij openen Word-document

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik heb een macro geschreven (laat ons hem voor de gemakkelijkheid 'macro1' noemen) die automatisch zou gestart moeten worden bij het openen van het Word-document in kwestie (en enkel dat document, dus niet alle documenten die je met Word opent).

Ik ben een VBA-leek, dus welke code moet ik gebruiken om die macro automatisch te laten starten?

Laten we voor het gemak die naam gelijk weer vergeten :). Elk document heeft een module ThisDocument. Daar kun je documentspecifieke macro's neerzetten. Mooier nog: die module heeft een aparte groep <Document>, met gebeurtenissen voor Nieuw document (Private Sub Document_New(); speciaal bedoeld voor sjablonen) en Private Sub Document_Open(). Die laatste is prima geschikt om procedures in te zetten die bij een specifiek document uitgevoerd moet worden. Daar kun je de hele code dus gewoon naar toe verplaatsen.

Zoals ik al zei: zet je code in de procedure Private Sub Document_Open(). Vergeet je macro. Zei ik niet voor niets :).

Ja, ik heb hem door. Probleem was alleen dat ik de macro niet kon uitschrijven. Maar dan neem ik hem eerst 'manueel' op en dan zet ik de code nadien in die Sub.

Zo doet iedereen dat wel, denk ik :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan