• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro: Bestand zoeken bij fototitel

Status
Niet open voor verdere reacties.

aurelius142

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2015
Op het moment heb ik een korte Macro (met behulp van verschillende internetbronnen) geschreven om bestanden bij een fototitel te zoeken.
De basis van deze code werkt, echter zijn er nog een aantal dingen waar ik tegen aanloop.

Zoals te zien in het voorbeeld bestand heb ik op het moment voor elke soort extensie een eigen drukknop aangemaakt, dit omdat ik het niet voor elkaar krijg om een code te schrijven die voor elk soort extensie werkt.

Daarnaast lukt het mij ook niet om foto's uit eventuele submappen te halen, dus pas ik op het moment de code steeds aan waar nodig.

Heeft er iemand tips hoe ik dit kan oplossen en eventueel mijn code kan verbeteren?

Bijlagen

Het CreateObject("Scripting.FileSystemObject") gaat je hierbij helpen. Google even op deze term en je ziet de mooiste scripts langskomen om de inhoud van folders en subfolders in Excel te hengelen. Kan je daarna op je gemakje door die lijst lopen met een procdure om alle jpg's en tif's op te zoeken.
Ik vraag me wel af hoeveel foto's je hebt. Ik fotografeer zelf erg graag en zit op dit moment op zo'n 22.000 foto's. DIE wil ik ECHT niet allemaal in Excel hebben. Dat bestand zou "ontploffen" qua grootte... ;)

@ Of Leo ;)
en zit op dit moment op zo'n 22.000 foto's
WAUAUAUAUAUW

@aurelius142
De extensie kan je bv. zo oplossen.
Code:
    ext = InputBox("Gewenste extensie opgeven")
    sMap = "C:\Users\User1\Desktop\#." & ext

Wat bestandsgrootte betreft heb ik in een andere thread iemand geholpen die zo'n 250 foto's had en die kwam al uit aan 70 Mb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan