• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro beveiliging in Excel 365

Sjaan1946

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2015
Berichten
28
Hallo allemaal,

Ik heb een userform dat kan worden geopend met een macro. In het formlier staat alleen tekst. Het is bedoeld om een lijst met codes weer te geven. Nu word ik helemaal gestoord van de meldingen over de beveiliging. Ik heb al geprobeerd van aale stoe te staan maar dat doe ik klaarblijkelijk toch niet goed want de meldingen blijven komen. O.A. of ik het bestand met macro wel op wil slaan. Als ik dan zeg Ja..... en ik open het bestand weer dan werkt de knop niet meer. Een opmerkink invoegen is niet de oplossing want die is aan een specifieke cel verbonden. Ik wil dat op alle locaties het formulier in beeld kan worden gezet. Dat lukt me wel maar dan begint de ellende met die meldingen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,
Sjaan
 
Macro's toestaan doe je via Bestand -> Info, maar dat kan door systeembeheer via Policies overruled worden en zal je je bij hen moeten vervoegen. Het dient per gebruiker te worden ingesteld.
Macro's toestaan.jpg
 
Bedankt voor het snelle antwoord. Ja deze instelling staat bij mij ook zo. Ik werk thuis op mijn eigen laptop dus heb geen systeembeheerder.

Sjaan
 
Dan ben ik wel benieuwd naar de exacte melding(en).
Is het document misschien geblokkeerd in de Eigenschappen?

Unblock.jpg
 
Helaas dat heb ik niet. Ik heb een abonnement op Office 365. Bij mij ziet eigenschappen venster er zo uit
1714814173075.png
Ook bij geavaceerd en verder mogelijkheden staat niets over blokkeren.
 
En mijn vraag over de exacte melding(en)?
 
Oh ja sorry... ik heb het ff in een pdf gezet
 

Bijlagen

  • antwoord.pdf
    69,9 KB · Weergaven: 4
Kennelijk staat dus Alleen-lezen aan.
Zet dat eens uit en kijk de instellingen voor bestandsblokkering na in het Vertrouwenscentrum.

Alleen lezen.png
 
Graag gedaan :)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan