• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro beveiliging met ****

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Onderstaande code gebruik ik voor het beveiligen van een macro. Deze heb ik deze week van dit forum afgehaald.
Het enige nadeel bij deze code is, dat wanneer ik het paswoord invoer, er de tekst komt te staan en géén sterretjes.
Wat moet ik aan deze code toevoegen zodat er sterretjes verschijnen bij het invoeren van het paswoord?

Public Sub Password()
Const PWORD As String = "test"
Dim response As String
Dim msg As String
msg = "Voer wachtwoord in:"
Do
response = Application.InputBox(Prompt:=msg, _
Title:="Wachtwoord...", Type:=2)
If response = CStr(False) Then Exit Sub 'Cancelled
msg = "Wachtwoord Is Incorrect!" & vbNewLine & "Let Op!! het wachtwoord is hoofdletter gevoelig." & vbNewLine & "" & vbNewLine & "Voer opnieuw wachtwoord in:"
Loop Until response = PWORD

'Voer code in

End Sub

Gebruik in plaats van een inputbox een Userform met daarop een Textbox. Zet bij de eigenschappen van de textbox het passwordchar op *.

Dit Userform met textbox lukt nog wel, maar nu zit ik met de code voor het password. Ik kan nu niet meer dezelfde code gebruiken als die van de inputbox.
Ik ben verschillende dingen aan het wijzigen, maar met die passwordcode wil het maar niet lukken.
Wat moet ik nu aan de "oude" code wijzigen?

Je maakt een Userform aan zoals bijvoorbeeld dit:

pwform.jpg

Zoals je ziet, is het eigenlijk precies wat je moet hebben. Nu kun je aan de knoppen bepaalde gebeurtenissen verbinden:

Private Sub CBtnAnnul_Click()

Titel2 = "Tot Ziens!"
Bericht2 = "U gaat terug naar het Invulblad"
Stijl2 = vbOKOnly + vbInformation

Unload FrmPassword
Result = MsgBox(Bericht2, Stijl2, Titel2)
Worksheets("Invulblad").Activate

End Sub

Private Sub CBtnOk_Click()

' Definities

PWord = "af8xypc2"
Invoer = FrmPassword.TBPassword.Value
Titel1 = "Fout"
Bericht1 = "Wachtwoord is niet correct. Let op de spelling, en controleer of CAPS-lock niet aanstaat!"
Stijl1 = vbRetryCancel + vbCritical + vbDefaultButton1
Titel2 = "Tot Ziens!"
Bericht2 = "U gaat terug naar het Invulblad"
Stijl2 = vbOKOnly + vbInformation

' Formulier uit geheugen verwijderen

Unload FrmPassword

' Controleren of ingevoerd wachtwoord juist is

If Invoer = PWord Then

'routine uitvoeren

Else
Knop = MsgBox(Bericht1, Stijl1, Titel1)
Select Case Knop
Case Is = 4
FrmPassword.Show
Case Is = 2
Result = MsgBox(Bericht2, Stijl2, Titel2)
Worksheets("Invulblad").Activate
End Select

End If
End Sub

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. It works for me ;)

Laatst bewerkt:
Yep, werkt perfect.
Ondanks dat de bijlage niet te zien is, is het toch gelukt om dit userform te maken.

MayNiak666, bedankt voor je goede hulp

Jhon

Graag gedaan. Ik had het nog liggen, dus het was weinig moeite. Ik snap alleen niet waarom de bijlage niet te zien is... :confused:

Ja, dat klopte, maar dat is nu voorbij. Als het goed is moet je nu het formulier kunnen zien zoals ik het bedoelde...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan