Verwijderde berichten komen binnen een paar seconden terug

Alexanderve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2025
Als zeventiger word ik radeloos van een probleem wat mij al maanden wanhopig maakt. Het is een probleem waarmee veel Outlook-gebruikers worstelden en wat ook al eerder is gesignaleerd. De aangedragen oplossingen werken echter bij mij niet omdat deze afhankelijk zijn of schijnt te zijn van de versie van Outlook (bij mij: Microsoft Outlook voor Mac, versie 16.101.3) en van de Mac (bij mij: Mac Mini, macOS Sonoma versie 14.7). Maar het ligt - zat zeg ik eerlijk - ook aan mij(n krimpende brein): soms worden er in de uitleg sprongetjes gemaakt die ik niet kan volgen. Een hele duidelijke van stap-tot-stap-uitleg is voor mij (en veel leeftijdsgenoten) van heel groot belang. Het bizarre is dat je op een gegeven moment bijgelovig wordt: dan heb je het idee dat het 's morgens wel lukt en 's middags niet. Soms komt een bericht driemaal terug en dan plots niet mee. Je wordt er écht gek van. Wie verlost mij van dit probleem. Heel veel dank!

Heb je een aangedragen oplossing? Kunnen we kijken of daar een stappenplan van te maken is...

is het outlook voor de mac vanuit het office365 stukje software of is het outlook live

Bedankt voor de reactie.
Ik ben in de loop van de tijd meerdere malen via Google bij dezelfde start van een oplossing gekomen.
Die verliep via instelling en vervolgens naar accounts. Maar hierna moest ik iets aanklikken wat ik überhaupt niet zag. Via ChatGPT werd gewezen op een synchronisatieprobleem. Ik dacht zelf dat het beter was om de automatische verzending van een BCC uit te schakelen maar dat hielp niet.
Al die mislukte pogingen heb ik niet gearchiveerd. Ook las ik: Inconsistent of ontoegankelijk Outlook-gegevensbestand (OST). Onjuiste Outlook-configuratie voor e-mailbewaarbeleid. Automatische e-mailarchivering die oudere e-mails naar een aparte map verplaatst. Als deze niet correct is geconfigureerd, kunnen verwijderde e-mails worden teruggehaald. Op sites van ik meen Microsoft wordt het probleem wel gesignaleerd maar op de een of andere wijze is er geen toegang tot de oplossing. Zojuist lees ik alweer een andere oplossing: Als u merkt dat berichten terugkeren naar de Inbox nadat u ze hebt verwijderd, in de map Ongewenste e-mail hebt geplaatst of ze hebt gearchiveerd, kan het zijn dat de mappen Prullenbak, Ongewenste e-mail (of SPAM) of Archief niet correct zijn toegewezen. Ik ben bang dat ik zo steeds dieper in de problemen raak. Ik herinner mij vaag een link die werd verwezen naar een oplossing uit 2001! Sorry dat ik geen concreter antwoord kan geven. Bedankt voor alle moeite. Hartellijke groet!
Bericht automatisch samengevoegd:

is het outlook voor de mac vanuit het office365 stukje software of is het outlook live

Ik zou het niet weten. Volgens mij het eerste.

Oplossen is een kwestie van uitsluiten. Dus rustig blijven en punt voor punt afwerken.

Waarom blijven mijn verwijderde e-mails terugkomen in Outlook op Mac?

Wanneer verwijderde e-mails opnieuw verschijnen, wijst dit vaak op synchronisatieproblemen tussen Outlook en de mailserver.

Controleer of uw account is ingesteld als IMAP of Exchange voor een goede synchronisatie. Wis de cache en leeg de map Verwijderde items handmatig.

Controleer of er geen regels of bewaarbeleidsregels zijn die verwijderde e-mails herstellen.

Terug
Bovenaan Onderaan