De bedoeling is om vóór doorsturen documenten eerst auto te controleren (via programmeren naar de VBE) als er nog procedures of modules aanwezig zijn die er niet meer in thuis horen, of zelfs alle code te wissen.
Daarom moet wel eerst "Toegang tot VBProject vertrouwen" zijn aangevinkt of het is niet mogelijk om naar de VBE te programmeren.
Uit veiligheidsoverwegingen hou ik toch liever default die "AccessVBOM" waarde op 0.
Vanuit VBA kun je met een procedure de "RegSetValueEx" API aanroepen die de "AccessVBOM" key een waarde 0 of 1 geeft, maar het aanvinken zelf in Word wordt wel niet uitgevoerd. Die waarde wordt blijkbaar éénmalig opgehaald bij starten Word en teruggezet bij afsluiten zodat de opstartwaarde altijd behouden blijft, ongeacht de registry aanpassing tijdens de Word sessie.
In dit forum ben ik wel een newbie, maar je kan je misschien nog herinneren uit vorige contacten, dat ik een voorliefde heb voor APIs en blijkbaar heb ik ergens een black-out gehad! ;-)
De code plaatsen is zeker geen probleem, maar jij zal daar wel een beter zicht op hebben of dit, nav je opmerking "Ben ik geen fan van", wel verstandig is voor iedereen? Zeker daar de code nu vrij beperkt is omdat die enkel naar REG_DWORD type schrijft, en er zijn zowat 9 types in de registry, alle met vrij verschillende benadering. Misschien te ingewikkeld voor API leken zonder de nodige voorkennis en bijgevolg een eventuele corrupte registry?