• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Beste helpers,

Ik zit met het volgende probleem;
Sinds kort werken de macro's niet meer als de file beveiligd is.
De ontwerpmodus staat dan ingeschakeld en deze kan ik dan niet uitschakelen.
Hij geeft dan de volgende opmerking; De macro's in dit project zijn uitgeschakeld.

Ik gebruik Office 2007
Opslaan als: met ingeschakelde macro's
Extra / Algemene opties / Password

Als ik dan een password invoer en opslaat .xlsm (extentie voor macro's) , weer opend dan heb ik het probleem. Zonder Password opslaan werkt alles.
Met een Password opslaan doe ik alleen als de file alleen voor mij bestemd is.

Nu de vraag; Weet iemand hoe de ontwerpmodus is uit te schakelen?
Ik heb al van alles geprobeerd.

Volgens mij is dat een bug. Heb het ergens gelezen maar vind het niet zo snel meer terug. Dus voorlopig weet ik er ook geen workaround voor.

Wigi

Wigi,

Bedankt voor je antwoord.

Ik zal eens bij Microsoft kijken, misschien staat er wel een oplossing voor.

Inderdaad, de vraag was nog eens voorbij gekomen ;)

Goed dat het nu opgelost is :thumb:

Dank zei Wigi, is de vraag opgelost.

vraag hoe heb je dit probleem waar ik ook mee zit opgelost ik heb verschillende links gedaan echter alles is in engels en daardoor te technisch voor mij ben bang dat ik dan de verkeerde handelingen doe groet hans

Laatst bewerkt:
vraag hoe heb je dit probleem waar ik ook mee zit opgelost ik heb verschillende links gedaan echter alles is in engels en daardoor te technisch voor mij ben bang dat ik dan de verkeerde handelingen doe groet hans

Bekijk deze nochtans zeer recente topic dan eens:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=372123

Wigi

PS: kan je in het vervolg volzinnen typen met hoofdletters en leestekens aub? Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan