• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro bij wisselende cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anna01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
hey iedereen,

Ik ben juist beginnen werken in een nieuw bedrijf en ze hebben mij gevraagd om macro's te maken.
VBA kan ik niet, lezen is geen probleem, schrijven wel!

Nu heb ik dus momenteel een opdracht om een macro te maken voor een bestand waar elke keer een paar cellen, kolommen en rijen moeten verwijderd worden. Deze cellen staan nooit op dezelfde plek maar wel altijd onder hetzelfde hoofdding.

Daarna moeten er ook nog gesorteerd worden en uiteindelijk moet er een draaitabel gemaakt worden.

Is dit mogelijk zonder het schrijven van een macro? Of heeft iemand een andere oplossing voor mij?

Dank!
Anna

Ik lees..
Ik ben juist beginnen werken in een nieuw bedrijf en ze hebben mij gevraagd om macro's te maken.
... en ...
Is dit mogelijk zonder het schrijven van een macro?
Hoe wou je dat met elkaar laten rijmen? Pas begonnen en nu al eigenwijs:D:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok ik zal het anders uitleggen :)

Ik ben interim en ze vroegen op het bureau of ik goed was in excel. Dat ben ik ook (vind ik van mijn eigen) alleen heb ik duidelijk gezegd dat ik geen macro's kan schrijven.
Ik kan vba lezen en ik kan een macro opnemen maar niet zelf schrijven, snap je?

En nu geven ze mij een opdracht die volgens mij alleen op te lossen is met een geschreven macro. Maar hier wil ik liefst meerdere meningen over...

Ok ik zal het anders uitleggen :)

Ik ben interim en ze vroegen op het bureau of ik goed was in excel. Dat ben ik ook (vind ik van mijn eigen) alleen heb ik duidelijk gezegd dat ik geen macro's kan schrijven.
Ik kan vba lezen en ik kan een macro opnemen maar niet zelf schrijven, snap je?

En nu geven ze mij een opdracht die volgens mij alleen op te lossen is met een geschreven macro. Maar hier wil ik liefst meerdere meningen over...
Ik snap het.:)
Aangezien er "elke keer een paar cellen, kolommen en rijen moeten verwijderd worden" is een macro toch wel wenselijk, maar ik denk dat je niet alles in een macro hoeft te zetten.
Je zou bijvoorbeeld de draaitabel apart kunnen aanmaken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Als men vraagt of je goed bent in excel is dat normaal gesproken met name voor gebruik van macro's en toepassen VBA.
Hetgeen je omschrijft wat moet gebeuren krijg je alleen met een macro opgelost en dat zal ook nog niet de gemakkelijkste macro zijn. Er moeten meerdere dynamische variabelen gebruikt worden.
Je kunt beginnen met het opnemen van de macro tijdens de 1e keer van zo'n blok verwijderen. Dan zul je de macro moeten gaan 'lezen' en deze aan moeten passen zodat deze dynamisch wordt. Je zult daarvoor je vba kennis moeten aanvullen, via internet, forums of boeken.
Begin dus met het opnemen en zien hoe ver je komt.
Plaats dan eventueel hier een voorbeeldbestandje met de code hoever je gekomen bent.
Wellicht kunnen we hier dan verder helpen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan