• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro: bijbehorende cel automatisch kopiëren plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielswo

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
8
Hoi, zou iemand mij op weg kunnen helpen met een macro? In het bijgesloten bestand wil ik het volgende doen:

In de sheet is B3 nu 30%. Dan wil ik dat hij voor H10 het percentage neerzet van het Blad2"G30". Omdat H10 onder nummer 1 valt en het percentage 30 is ingevuld.

Voor heel het blauwe gedeelte wil ik dus dat de juiste percentages uit blad 2 worden ge-copy/paste.

Voor heel de blauwe 9e rij wil ik dat hij beide percentages pakt. Dus met de percentages 10%/30% moet hij bijvoorbeeld voor E9 Blad2"R5" copy pasten. Ik hoop dat iemand het kan volgen.

Duizend maal dank voor degene die mij kan helpen.
 

Bijlagen

  • SB3.xlsx
    17,2 KB · Weergaven: 19
Ik heb er geen bezwaar tegen om een macro te schrijven maar voor je bestand hoeft het niet.
Met formules kan het ook.

In bijgevoegd bestand zijn de formules aangebracht.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • SB3.xlsx
    17,5 KB · Weergaven: 43
Geweldig! Hartstikke bedankt. Werkt prima allemaal.

Ik ga eens goed kijken hoe de formule werkt. Ik heb nooit met verschuiving en vergelijken gewerkt.

groetjes Niels
 
Geweldig! Hartstikke bedankt. Werkt prima allemaal.

Ik ga eens goed kijken hoe de formule werkt. Ik heb nooit met verschuiving en vergelijken gewerkt.

groetjes Niels

Graag gedaan.
Als er nog vragen zijn, dan zie ik die wel verschijnen.
Gaarne nog even de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan op de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan