• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Macro] Bladnaam geven aan nieuw blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChristianEvers

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2006
In een opgenomen macro maak ik een nieuw blad aan (sheets.add) maar omdat tijdens het opnemen aan dit blad een andere naam wordt gegeven dan later als ik de macro wil uitvoeren (bv. blad3 ipv blad4) krijg ik een verwijzingsfout.

Hoe kan ik een bladnaam geven aan het nieuwe blad dat ik maak (en later binnen de macro weer wil verwijderen, 't is een tijdelijk werkblad)

Beste Chistian,

Uit de helpfile van Excel:

In het volgende voorbeeld wordt een nieuw werkblad toegevoegd aan de actieve werkmap en wordt de naam voor het nieuwe werkblad ingesteld.

Code:
Set newSheet = Worksheets.Add
newSheet.Name = "current Budget"

Groeten,
Richard

Heb even wat geëxperimenteerd, en het kan ook in 1 regeltje:

Code:
Sheets.Add.Name = "current Budget"

;)

Wigi

Aha! heel mooi!

Ik denk eerlijk gezegd bij Excel hulp eerder aan helpmij.nl dan aan de hulp-functie :o

Ik krijg nu bij het uitvoeren van de macro wel zo'n standaard melding van Excel dat het werkblad dat ik wil verwijderen nog gegevens bevat en of ik het wel zeker weer. Kan ik die melding uitzetten? ('t is een kleine moeite om even op enter te drukken dus als het te ingewikkeld is, laat maar.)

Code:
Application.DisplayAlerts = False

en

Code:
Application.DisplayAlerts = True

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan