Macro buiten userform

Status
Niet open voor verdere reacties.
Komen jullie met bovenstaande echt niet verder dan.
De juiste antwoorden op je initiële vraag zijn al gegeven. Vanwege het feit dat je die antwoorden kennelijk niet op de juiste wijze kunt interpreteren (no offense) is het hele document nodig om de betreffende wijzigingen in aan te brengen.
Programmeren luistert nu eenmaal erg nauw en een komma op de verkeerde plek kan er al voor zorgen dat dingen niet werken zoals je wenst waardoor er nieuwe vragen ontstaan en het hele verhaal van het simpel aanpassen van een tekst op het juiste moment en van het juiste object een gebed zonder eind wordt.

Laatst bewerkt:
Probeer de indruk te vermijden dat je uit bent op een goedkope (gratis) oplossing.
Probeer de indruk te wekken dat je geïnteresseerd bent in Excel/VBA en dat je de moeite wil nemen met de aangedragen suggesties verder te gaan.
Dat doe je ook door aan verzoeken van helpers te voldoen.
Probeer de indruk te vermijden dat je verzoeken van helpers te veel werk vindt, want dan denken die al gauw dat je de vraag zelf onvoldoende de moeite (letterlijk) waard vindt.
Sluit ook niet uit dat je tijdens de behandeling van je vraag erachter komt dat je kennisnivo niet overeenkomt met wat je wil bereiken of zelfs om de aangedragen suggesties te verwerken. Dan zijn andere maatregelen gepast (een cusrsus, een handboek, etc.)

Laatst bewerkt:
Ik heb het als volgt gedaan. Ik heb een checkbox gemaakt in formulier 5 en deze onzichtbaar gemaakt. Zodra de code is ingevoerd wordt de checkbox op true gezet en het formulier op Hide gezet. Middels de macro in het userform wordt na juiste code invoeren de checkbox op true gezet.

Onder de knop Instellingen heb ik de volgende code geplaatst.

Code:
Sub Instellingen_1()
'Knop
    If frm_005.CheckBox1.Value = False Then
        Sheets("Wachtwoord").Select
        frm_005.Show
    ElseIf frm_005.CheckBox1.Value = True Then
        Call Instellingen_2
    End If

End Sub

Sub Instellingen_2()
'Knop
    frm_006.Show

End Sub

Dit werkt. Ik moet alleen nog een trigger maken om de checkbox op false te zetten vanuit een andere macro middels: frm_005.checkbox.value=false.

Wat ik nog niet voor elkaar heb is de tekst op de knop aanpassen. Deze kan ook in de IF ELSE formule verwerkt worden.

Laatst bewerkt:
Edmoor, begrijpelijk.

Snb. Ik ben zeker geïnteresseerd in VBA / Excel en wil zeker niet de indruk wekken dat ik niet de moeite wil nemen of wat dan ook. Ik ben leergierig en blijf ook zelf oplossingen bedenken of uitproberen. Zodoende dat ik nu dus ook bovenstaande aangepaste code hier neerzet. In deze wil ik dus ook de code van HSV verwerken en kijken of dat werkt.

Het is dus beslist niet mijn bedoeling om iets gratis voor elkaar te krijgen en er zelf niets voor te doen. Daar heb ik een hekel aan. Ik doe dit met hulp van jullie en daarnaast probeer ik aan deze kant ook veel uit en al zeker voordat ik hier iets plaats. Het is dus geen gemakzuchtigheid dat ik hier een vraag stel en dat jullie dan maar even de oplossing plaatsen waarna ik deze simpel weg maar hoef te kopieren en te plakken. Ik ben er dus zelf ook mee bezig en vandaar ook dat ik zelf ineens ingevers krijg en dus oplossingen neerzet op mijn eigen vraag.

Is het de bedoeling om CheckBox1 op True te zetten als deze False is? Probeer dan dit eens:

Code:
Sub Instellingen_1()
'Knop
    If Not frm_005.CheckBox1 Then
        frm_005.CheckBox1 = True
        frm_005.Show
    Else
        Call Instellingen_2
    End If
End Sub

Leermomentje:
De controle If frm_005.CheckBox1.Value = False mag ook geschreven worden als If Not frm_005.CheckBox1 omdat het een zogenaamde Boolean check is. (Waar / Niet waar)
Deze kan dus alleen maar True zijn als deze niet False is en daarom is de ElseIF niet nodig.

Laatst bewerkt:
Edmoor nee dat is niet de bedoeling meer. Dit werkt al. Zodra ik de code heb ingevoerd wordt de checkbox al op true gezet. Zolang dit formulier niet wordt afgesloten, door Hide, blijft de instelling staan en bij het opnieuw aanklikken van de knop, springt deze automatisch meteen door naar het instellingsformulier. Echter dat leermomentje van jou,.... nee die kende ik nog niet. Zal ik ook weer meenemen. Thanks.

Mijn bedoeling is om nog steeds de tekst op de knop te veranderen zodra de checkbox op true staat en wordt terug veranderd zodra het bewuste instellingsformulier wordt afgesloten. Dit enkel maar zodat ik weet dat het menu zonder code is te benaderen.

Er moet hier en daar nog wat aangepast worden en worden verwijderd. Het is wat ik al eerder schreef. Je bent er mee bezig en je ziet dat zaken makkelijker en anders kunnen. De reden van de code is dat niet iedereen in het instelingenmenu kan komen om wijzigingen door te voeren. Bijna alles is uitgeschakeld en kan via dit menu weer tijdelijk worden ingeschakeld om het bestand te bewerken. We hebben er al genoeg gezeur mee gehad. Vandaar die code tot het menu.

Ik ga zo het bestand plaatsen. Ik krijg het toch niet voor elkaar. Volgens mij moet ik de positie gaan aangeven waar die knop staat. In elk geval krijg ik de code van HSV niet verwerkt.

Prima, dan kijk ik straks wel even.
Het "leermomentje" in m'n vorige post is sowieso nooit weg :)

Evenals mijn problemen en zelfgemaakte oplossingen. Hoop dat sommigen die hier nog wel eens lezen er ook nog iets van opsteken of kunnen gebruiken.

En dat is precies waar een forum als Helpmij voor is :)
Plaats je dat bestand vanavond nog of wordt dat morgen?

Hier is ie dan. Alle codes zijn tot nu toe: test
Code om de beveiliging van de bladen af te halen is: 1235

ALT F8 en F11 is uitgeschakeld, werkbalken, statusbalken, formulebalk en tabbladenbalk zijn via menu instellingen van het hoofdmenu te activeren. Het is nog een beetje omslachtig, maar daar ben ik nog mee bezig. Ik ben het er nog niet helemaal mee eens terwijl mijn collega het er wel mee eens is. Hier is dus nog een discussie over.

In module 1 staat de macro voor de knop Instellingen.

Waarom krijg ik het bestand XLSm niet hier gedownload. Er wordt gezegd dat het maximaal 100 kB mag zijn, maar het bestand is 259 kB.

Uuuhh, waar? :shocked:

En dat is precies waar een forum als Helpmij voor is :)
Plaats je dat bestand vanavond nog of wordt dat morgen?

Ben er mee bezig, maar krijg hem hier niet geplaatst. Iets met grote of zo. Nog niet eerder gehad.

En te uploaden bestand mag inderdaad maximaal 100 kb zijn.
Zet hem anders op een filehost en plaats de link hier.
Bijvoorbeeld deze:
http://www.filehostfree.com/

Dat werk niet.
Ik wordt terug verwezen naar deze Helpmij pagina.
Je mag hem me ook mailen.

Heb je 2 mails gestuurd. Er zit idd iets niet goed in de link. Ik heb jou mijn prive mail toegestuurd. Wellicht dat je hierop wilt antwoorden. Zo niet hoor ik het graag.

Ik heb het document inmiddels :)

Door het hele voorgaande verhaal ben ik even kwijt wat precies de bedoeling is. Wil je nog een keer uiteleggen van welke knop op welk moment de tekst moet worden aangepast en naar welke tekst?

Het gaat om de knop Instellingen van het hoofdmenu.

Deze knop moet zodra het wachtwoord in frm_005 is ingetikt na command button OK veranderen in: "Menu Instellingen vrij toegankelijk"

caption="Menu Instellingen" & vbnewline & "vrij toegankelijk"

Zodra de knop Afsluiten en reset in frm_006 wordt aangeklikt, moet de tekst weer veranderen naar: "Instellingen".

Dat is eigenlijk alles. De bewerking wordt verder al gedaan. Mocht je wijzigingen moeten doorvoeren op andere delen of als je ziet dat iets beter loopt op een andere manier, voel je vrij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan