• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro button op lint, op al mijn pc automatisch laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozzyozzy

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
126
Hoi allemaal,

Bestand, Opties, Lint aanpassen.
Hoofd tabbladen nieuw tabblad en een nieuwe groep aangemaakt.
boven aan de linker lijst eerst Macro’s uit de vervolgkeuzelijst aangeklikt.
gewenste macro toegevoegd aan de nieuwe groep met de knop Toevoegen.
Werkt alleen op mijn pc.
de hoofdtabbladen exporteren vanuit mijn pc:

laptop heb ik de volgende geprobeerd:

ik heb geprobeerd via bestand>opties>lint aanpassen> via importeren en exporteren eerst te exporteren en op andere pc te importeren in mijn laptop.
ik krijg wel de namen te zien maar de inhoud mis ik van de macro's onder de juiste tabbladen.

maar deze toepassing is mij niet gelukt.


Mijn vraag is is er een handige manier om deze op te lossen.
 
Beste edmoor,

Ik ben nog niet zo bekend mee met het lint aanpassen. Kunt u mij over invoegtoepassing meer uitleg geven. Of heeft u een vb ervan in excel?

Bedankt
 
Ook bij een addin komt het wijzigen van het lint kijken zoals in de link die ik plaatste.
Laat eens een scherm afdruk zien van zaken die alleen op je eigen PC werken.
Die zitten dan kennelijk niet in je document maar in bijvoorbeeld de Personal.xlsb
 
het is zoals ik in mijn bestandje heb staan.
 

Bijlagen

  • ScreenHunter 09.png
    ScreenHunter 09.png
    19 KB · Weergaven: 57
  • ScreenHunter 10.png
    ScreenHunter 10.png
    20 KB · Weergaven: 56
  • ScreenHunter 11.png
    ScreenHunter 11.png
    68,5 KB · Weergaven: 56
  • namen test (2)1.xlsm
    19,7 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Prima.
In het lint zelf wordt dat in XML gemaakt en dan werkt het voor iedereen die dat document gebruikt.
Ik zal dat morgen voor je maken zodat je een idee hebt hoe dat moet en er mee verder kan.
 
sorry voor late reactie, ik had in het weekend best druk. maar ik ben aan de slag gegaan, vb is me wel gelukt. erg bedankt en handig tool.

maar ik zit met een andere probleem alle buttons van planning komen te voor schijn bij het openen.
normaal bij lint aanpassen kunnen we deze uit en inschakelen. is er hier ook een optie voor met gebruik van custom.ui editor.

ik wil namelijk heel makkelijk via lint aanpassen de gewenste zichtbaar hebben vb alleen planning1 wel planning2 en 3 niet.

heb jij toevallig ook een link voor imageMso="ContactInviteToWorkspace"
 
Je zal gezien hebben dat er ook een callback met de naam *_ribbonui_getvisible is.
Die kan je gebruiken om te bepalen welke knoppen wel of niet zichtbaar zijn.

In plaats van imageMso mag je ook image gebruiken. (hoofdletter gevoelig)
Daar geef je dan een naam op van een plaatje die je in CustomUI zelf hebt toegevoegd.

Met IRibbonUI.Invalidate kan je op runtime niveau het lint laten wijzigen:
https://docs.microsoft.com/en-us/office/vba/api/office.iribbonui.invalidate

ImageMSO plaatjes zijn plaatjes die door Microsoft worden geleverd:
https://www.codekabinett.com/rdumps.php?Lang=2&targetDoc=office-imagemso-gallery-ribbon-icons

Daarnaast is er nog veel meer mogelijk. Teveel om hier uit te leggen.
Maar alles is op het internet te vinden.

Hier een voorbeeld van wat je vraagt die ik voor een ander forumlid maakte.
Bekijk bijlage MST.zip

Dat is wel een invoegtoepassing. (xlam)
Die moet je dus eerst aan Excel toevoegen.
Tevens is deze voor z'n bedoelde werking afhankelijk van instellingen in het blad MST-Params in het document MST.xlsx
Het wachtwoord van het VBA project staat in het bijgeleverde tekst bestandje.
De naam van de tab in het lint is Marketing Selection Tool.

Het voordeel van een invoegtoepassing is dat andere gebruikers deze ook aan Excel kunnen toevoegen.
Het werkt dan ook in documenten zonder macro's (.xlsx)
Een eventuele update hoef je dan ook maar op 1 plek te doen waarna iedereen de nieuwe versie heeft.
 
Laatst bewerkt:
ik heb het gezien en geprobeerd, ik wil namelijk niet altijd in de programmacodes zitten om aan en uit te zetten. via vinkjes zo het beste oplossing zijn.
even overwegen wat ik handig vind.
ik vond het handig via lint aanpassen was makkelijker geweest. zo'n optie is er niet via custom.ui editor merk ik.
Volgens mij kun je dan de tweede groep "Namen" ook niet toevoegen. zie bijlage. ik heb geprobeerd en is mij niet gelukt.
1ste groep tabgroep lukt me al, en ik begrijp de logica al, maar tweede heb ik niet aan werking gekregen.

en in de bijlage zit symbolen toegevoegd. hebben we hiervan ook image codes, waar we op de website kunnen vinden.

alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • ScreenHunter 12.png
    ScreenHunter 12.png
    3,4 KB · Weergaven: 23
  • ScreenHunter 13.png
    ScreenHunter 13.png
    52 KB · Weergaven: 37
  • ScreenHunter 14.png
    ScreenHunter 14.png
    5,6 KB · Weergaven: 28
  • ozzyozzy.xlsm
    22,5 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan