macro(button) via timer activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nino500

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hallo,

ik heb een macro (button) om data up-to-daten .... dit doe ik nu telkens door de button te clicken.
Graag zou ik dit (als ik even weg ben..) automatisch willen laten doen mbv een timertje waarbij ikzelf
via een andere cel (waarde) kan ingeven hoelang de pauze tussen elke update moet zijn.

alvast bedankt.

nino

kan bijlage niet openen van andere topic...

Hallo Etri,

bedankt voor je reactie.....
had je topic over de timer ook gezien maar heb een probleem om de bijlage
te openen.... wordt telkens weer om mijn paswoord gevraagd maar er gebeurd niets.....
alsof ik geen bijlagen mag openen als forumuser.

misschien kan je het bestandje eens sturen aan : megamindi-2008@yahoo.de

hartelijk dank en groet,

nino

Bijlage is gewoon te openen, maar dan moet je wel (gewoon) ingelogd zijn...

openen is gelukt....

hallo etri,

het openen is nu gelukt.... ik begrijp het niet helemaal maar ok...... had me eerder
ook aangemeld maar bleef steeds om password vragen......

de file geopend en ..... ziet er goed uit.... denk dat ik dat wel kan gebruiken.
nu dit alleen nog op een goede manier in mijn excel blad zien in te binden.

trouwens: waar staat dat "Option Explicit" in elk blad voor , en moet dit erbij..????

mijn dank is groot....

groet,

nino

Met de regel 'Option Explicit' bovenin elke module of elk formulier wordt van elke variabele die je gebruikt geeist dat die ook gedefinieerd wordt bovenin de subroutine/functie of (globaal) bovenin de module of het formulier.

Ik gebruik het standaard om mezelf alert te maken opdat ik de variabelen (goed) definieer...

hoe in mijn projekt verwerken ???

Hallo etri,

bedankt maar weer voor je toelichting....

Ik heb eens geprobeerd de modules in mijn project te importeren en dan de code
in het werkblad toegevoegd maar het doet niets... ik zie niet eens de start timer / stop timer buttons meer..... wat doe ik nu weer fout?????
Ik zie zo langzaam door de bomen het bos niet meer in mijn project......

mijn vraagje: hoe moet ik dat nu inbinden in mijn project waar ik al een button 1 en 2
heb en natuurlijk ook al meerdere modules ????? (importeerde module wordt 11 genoemd).

na ja, misschien heb jij nog raad......

groet,
nino

hoera... weer iets verder.

hallo etri / allemaal,

hoera... weer een stapje verder.
het is gelukt de bottons in mijn sheet te krijgen en de timer te laten lopen en stoppen.
nu nog uitvinden hoe in plaats van de message box" timer loopt" de macro
Private Sub CommandButton1_Click() gestart wordt .....

we komen lin ieder geval langzaam naar ons doel....

Hoe nu de timer de "Private Sub CommandButton1_Click()" laten starten ??????

ps: sorry voor al deze vragen.... ik moet nog veel leren.

groet,
nino

Beste is om in dat geval de code die nu onder "Private Sub CommandButton1_Click()" staat, in een andere Subroutine te zetten, bijvoorbeeld "Test()"

Dan kun je vervolgens het volgende doen:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
   'roep Test() aan
   Test
End Sub

Private Sub Test()
   'Doe iets...
End Sub

Private Sub Timer()
   ...
   Test()
   ...

End Sub

ga het proberen...

hallo etri,

bedankt voor je reactie.....

ga het eens proberen...... laat je spoedig het resultaat weten....

groet,
nino

daar ben ik weer......

Hallo etri en anderen,

ik heb het geprobeerd met je voorstel door een test-sub aan te maken, maar dat lukt me niet... krijg telkens een syntax error op de Test() . ik weet niet wat ik met de
Private Sub Timer()
...
Test()
...
End Sub

moet doen of waar te plaatsen.

heb het zelf iets anders gedaan door de msg box in StartNewFunction() te vervangen door de macro uit CommandButton1_Click().
Dit werkt zover goed dat de timer loopt maar hij blijft verbinding houden met het internet om de waardes op te halen en gaat gelijktijdig gewoon verder
met de timer door na ca 1 minuut de routine weer te starten (dus weer de macro gedeeltelijk outvoeren) het probleem is dat de waardes in mijn sheet
pas aangepast worden als ik de timer handmatig stop (click).

misschien iemand nog een idee....!!!!!! ik zou zeer dankbaar zijn.

groet,

nino

Als je dat wilt, wil ik wel naar je bestand kijken. Het is erg moeilijk om zonder code te zien wat en waar het fout gaat...

Het is gelukt....

Hallo etri,

bedankt voor je aanbod om mijn file eens in te zien waar het fout gaat.....
In gelukkig niet meer nodig... heb het voor elkaar gekregen..... met deels jouw oplossing en deels de oplossing die ik op internet gevonden had :
http://www.ozgrid.com/Excel/run-macro-on-time.htm

ben blij dat ik het eindelijk voor elkaar heb.... timer is aan en uit te schakelen en op de minuut in te stellen om de macro te starten.

mijn dank is groot voor je hulp en misschien tot gauw maar weer.....

groet,

nino

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan