• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro cijfers via knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafmanager

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Goedemorgen,

Ik heb een Macro opgenomen, genaamd een.
Ik wil eigenlijk dat deze macro in alle cellen die geselecteerd worden door de gebruiker het cijfer invoert wat hoort bij de knop.
De uitleg welk cijfer bij welke knop staat onder het eerste rooster.

Nu vult de macro slechts bij één cel het nummer in.
Vervolgens wil ik de voorwaardelijke opmaak de kleuren laten geven, zodat ik in een later stadium de cijfers kan laten tellen, hoeveel tijd er is ingeroosterd. Die formule en de opmaak lukken zelf.

De herstel knop zou de opmaak moeten herstellen, zoals die origineel is, maar wanneer je hem nu gebruikt, maakt hij alles wit met randen eromheen.

Kan iemand mij met deze twee macro's helpen?

De kleurenmacro's die in het bestand staan komen dus te vervallen, omdat ik al gelezen had dat kleur lastig te tellen is, vandaar de "omweg"oplossing via voorwaardelijke opmaak.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik kan even kijken of ik zo tijd heb, maar kleuren zijn met macro's juist heel eenvoudig te tellen. voorwaardelijke opmaak kun je in ieder geval niet gebruiken in macro's en moet je een andere methode gebruiken om de cellen te tellen

*edit* heb zojuist de file even geopend en er zijn geen macro's aanwezig. Ook is me niet helemaal duidelijk wat er nu moet gebeuren als je op een knop drukt. Is het 4 kwartier per uur? misschien even verdere uitleg want voor mensen die deze file niet kennen is niet goed te zien wat je wil bereiken

Laatst bewerkt:
Hoi Wampier,

Ik heb het denk ik te omslachtig uitgelegd:

De macro moet een 1 zetten in de geselcteerde cellen.

De andere vraag is om aan de knop "herstel" een macro te koppelen die de opmaak hersteld naar het origineel.

Een vakje is inderdaad een kwartier.

Laat alle overige informatie maar buiten beschouwing, dit heb ik zelf al in het originele bastand geintegreerd. Ik heb de nummers echt nodig, i.v.m. vervolgformules, dus de kleuren worden gecreeerd door de voorwaardelijke opmaak die voor het cellenbereik geldt. (is dus geen macro, of erin opgenomen!)

Thnx!

Bijlagen

Code:
Sub een()
Selection.Value = "1"
End Sub

De kleur herstellen werkt door bv de 1 weer te verwijderen.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan