• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro clearcontents copy paste

Status
Niet open voor verdere reacties.

sickofitall

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Berichten
375
Hallo

ik wil een macro hebben die eerst op werkblad database alle gegevens wist, daarna de gegevens van werkblad "Gegevens" kopieert naar werkblad "Database".

Volgende code leek mij logisch maar werkt helaas niet
Code:
    Sheets("Database").Range(Range("A2:K2"), Range("A2:K2").End(xlDown)).ClearContents
   Sheets("Gegevens").Range(Range("A249:K249"), Range("A249:K249").End(xlDown)).Copy
    Sheets("Database").Range("A2").Paste

Hij geeft reeds een fout op de eerste lijn.
Wat doe ik verkeerd?
 
sickofitall,

Ik denk dat de regel code zo moet zijn.
Code:
Sheets("Database").Range("A2:K2").ClearContents
 
Laatst bewerkt:
nee ik selecteer eerst A2 tot K2, en dan zogezegd ctrl + pijltje naar beneden.
Maar mijn clearcontent probleem is opgelost door volgende code
Code:
Range(Sheets("Database").Range("A2:K2"), Sheets("Database").Range("A2:K2").End(xlDown)).ClearContents

Maar nu loop ik vast op de copy/paste. Ik vermoed een probleem met de range ofwel met de activesheet.
Dit heb ik nu:
Code:
Sheets("Gegevens").Range(Range("A249:K249"), Range("A249:K249").End(xlDown)).Copy Sheets("Database").Range("A2")

iemand? alvast bedankt!
 
ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar nu loopt de macro niet vast :shocked:

ik gebruik nog steeds dezelfde code als mijn vorig bericht
Code:
Range(Sheets("Database").Range("A2:K2"), Sheets("Database").Range("A2:K2").End(xlDown)).ClearContents
   Sheets("Gegevens").Range(Range("A249:K249"), Range("A249:K249").End(xlDown)).Copy Sheets("Database").Range("A2")

met dank aan de zoekfunctie van dit forum
Bedankt Hoornvan voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan