• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro code aanpassen, kopiëren, plakken met filters

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dai
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dai

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2015
Hoi allen,

Ik heb weer eens een vraag.

Wat ik wil doen is (volgensmij) vrij simpel, ik wil een knop maken met een macro die in kolom B filtert op (bijv) "fruit" en vervolgens alles uit kolom A (behalve de titel) als waarde copy/paste in blad 2 kolom A.

De macro die ik gemaakt heb doet dit wel, maar ik zie echter dat er in de code van de macro specifiek de cellen worden vermeld die ik geselecteerd heb tijdens het maken van de macro. Als ik blad 1 dus vul met andere informatie en vervolgens de macro activeer dan worden niet alle nieuw gefilterde namen in Blad 2 geplakt, maar alleen de namen die in de cellen zitten die ik selecteerde tijdens het maken van de macro.

Is het mogelijk om de code dusdanig aan te passen dat na het filteren alle cellen met een waarde in kolom A worden gekopieërd en geplakt (minus de titel)?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is :o

Bijlagen

@carlonooy

Ja dat is inderdaad wat ik wil, alleen met jouw methode worden er 1500 lege regels geplakt in blad B, dan heb je inderdaad alles meegenomen (in de meeste gevallen), maar wordt het bestand onnodig groot.. Is het mogelijk om i.pv. een specifiek cel bereik er een variable van te maken waardoor alleen cellen met een waarde worden meegenomen vanaf B2 en verder?

Laatst bewerkt:
Code:
Sub tst()
    With Sheets(1)
        .Range("A1").AutoFilter 2, "Fruit"
        .AutoFilter.Range.Offset(1).Resize(, 1).Copy Sheets(2).Range("A2")
    End With
End Sub

Bedankt voor je reactie Warme bakkertje! Zou je kunnen uitleggen wat elke regel exact betekend zodat ik de code kan aanpassen voor mijn eigen bestand? (niet het voorbeeld)

@Dai,
Elk woord dat in de macro staat wordt in de vba-helpfile van Excel uitgelegd !
Veel vragenstellers op dit forum blijken dat helpbestand niet te gebruiken of te kennen.
Bovendien: je ZIET toch wat die macro doet, dan kun je toch ook nagaan wat de code betekent.

Hoi zapatr,

Ik zie de code en ik zie wat de macro doet maar waarom die code werkt en hoe het precies is opgebouwd kan ik niet aan elkaar koppelen omdat ik minimale kennis heb van VBA.
I.p.v. de tijd te nemen om me te vertellen dat ik de code kan zien (en je dus impliceert dat ik dom ben omdat ik er niet uit kom) had je me ook gewoon kunnen helpen, maybe?

Toch bedankt voor je bijdrage, ik zal kijken of ik wijzer word met de vba-helpfile waar je het over had.

Ho ho, dat je dom bent heb ik zeker niet gezegd.
Ik maakte een algemene opmerking dat naar mijn mening nogal wat vragenstellers de helpfile van Excel (te) weinig gebruiken. Daar is veel info uit te halen en die moeite nemen velen niet. Mijn kritische opmerkingen hebben meestal geen betrekking op het feit dat vragenstellers bepaalde zaken niet weten, maar dat een aantal van hen (niet allemaal) weigeren de minste moeite te doen om zelf tot een oplossing te komen.
En verder: hoewel niet met deze vraag, heb ik toch met heel wat andere vragen mensen op dit forum wel geholpen. Bakkertje gaf al na vier minuten een correct antwoord. Hem had ik noch qua tijd, noch qua inhoud, kunnen verslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan