• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro code aanpassen voor werkblad door te mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De naam van je bijlage is nu niet hetzelfde als de naam van je bestand.
Dit moet je aan passen.

Niels

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("H:\Patricia" & "\" & "[COLOR="red"]naambestand[/COLOR] " & Format(DateValue([uren!B1]), "dd-mm-yyyy") & ".xls")

Let op "naambestand " er staat een spatie voor de laatste "

Code:
stattachment = stpath & "\" & stfilename
vervangen door
Code:
stattachment = ("H:\Patricia" & "\" & "[COLOR="red"]naambestand[/COLOR] " & Format(DateValue([uren!B1]), "dd-mm-yyyy") & ".xls")

Rode gedeelte moet je veranderen in de naam die je wilt hebben

Niels

Niels,

B E D A N K T

Voor al de hulp vandaag.

Alles werkt nu zoals het zou moeten:thumb:

Niels ,

Heb nog een vraagje :o

Weet jij mischien wat ik juist aan de code moet veranderen voor in plaats van het bestand door te mailen dat hij een pdf maakt van het aktief blad en dat doormaild.

Als ik het goed begrepen heb werk je met excel 2003,
ik weet alleen de code voor excel 2007 omdat je dat rechtstreeks in excel kunt doen.

rode gedeelte moet je dan aanpassen

Code:
                With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
                If Not .FileExists(stAttachment) Then 'als het bestand nog niet bestaat dit aanmaken
                Sheets("[COLOR="red"]uren[/COLOR]").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=stAttachment, _
                Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False

In excel 2003 moet je dat volgens mij via een pdf printer doen en
hier heb ik geen verstand van,

Misschien dat iemand anders je daarin kan helpen.

Niels

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrepen heb werk je met excel 2003,
ik weet alleen de code voor excel 2007 omdat je dat rechtstreeks in excel kunt doen.

rode gedeelte moet je dan aanpassen

Code:
                With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
                If Not .FileExists(stAttachment) Then 'als het bestand nog niet bestaat dit aanmaken
                Sheets("[COLOR="red"]uren[/COLOR]").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=stAttachment, _
                Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False

In excel 2003 moet je dat volgens mij via een pdf printer doen en
hier heb ik geen verstand van,

Misschien dat iemand anders je daarin kan helpen.

Niels

Niels,

Ja ik werk met excel 2003 .

Toch bedankt voor de moeite.:thumb::D

Zal hier een andere bericht voor open doen hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan