Macro code opslaan als pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loesz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2020
Berichten
4
Goedemiddag,

Heb een administratie opgezet in Excel, ben heel ver gekomen. Loop nu vast bij het opslaan van facturen als pdf. Ik wil het volgende; de facturen wil ik opslaan in de map facturen met de bestandsnaam uit de cellen D17 en E17. Heb al verschillende codes geprobeerd, 1 code werkt...alleen is de pdf dan niet te openen..
Ws niet moeilijk voor iemand die er écht verstand van heeft:-((. Kan iemand mij de exacte code geven? Het bestand moet opgeslagen worden in de map facturen. User Loes, excelbestand heet AdministratieLoes
met hoopvolle groet :),

Loes
 
Welkom bij HelpMij :). Vragen zijn een stuk makkelijker te beantwoorden als er een voorbeeld bestandje bij zit, zeker als je zelf al een heel eind bent met de macro.
 
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb zoveel lopen rommelen dat het helemaal niet meer werkt...dit is de enigszins 'verknipte' code


Public Sub OpslAlsPDF()
Dim NieuwFact As Variant
'kopieren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Users\User\Desktop\Facturen\Fact" & Range("D
17").Value & ".pdf"
ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close

End Sub
 
Als je excelbestand zich op dezelfde plaats bevindt als je map facturen. (bv beide in Documenten)
Naam van uw factuurblad veranderen in de echte naam.
Code:
Sub dotch()
Sheets("[COLOR="#FF0000"]Naam van uw factuurblad[/COLOR]").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=ThisWorkbook.Path & "\facturen" & "\ " & Sheets("[COLOR="#FF0000"]Naam van uw factuurblad[/COLOR]").Range("D17") & " " & Sheets("[COLOR="#FF0000"]Naam van uw factuurblad[/COLOR]").Range("E17") & ".Pdf", _
        Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, _
        IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
End Sub
 
Bedankt voor de reactie! Ik ga er straks naar kijken...Gr Loes
 
Dag Philiep,

De code werkt niet bij mij. Mijn bestand staat op de desktop, de map met facturen is een aparte map en die staat ook op de desktop.
Voor facturen heb ik een excelblad: factuur(in de werkmap administratieLoes ).Ik ben excel helemaal aan het uitvinden...kan redelijk overweg met de formules...ALS functie. Mijn brein is dus niet toereikend voor deze macro :eek:.

vr. groet Loes
 
Zet de map facturen en je excelbestand beide in de map administratieLoes, verander de rode gedeeltes van mijn code in factuur en het zou moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan