• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro code toevoegen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

riekss

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2015
Berichten
39
Ik heb twee vragen voor een excel projectje.

Ik wil aan de balie de klanten vragen om hun email adres in te voeren op een vaste pc.
Dit excel bestand wil ik graag zo tonen dat de klant alleen het nodige ziet van het excel bestand en niet echt als een excel werkmap.

Daarnaast ben ik aan het knutselen met een macro code om de gegevens die zijn ingevoerd op te slaan op een ander tabblad en daarna de gegevens weer te wissen in het eerste tabblad. Op deze manier kan een andere klant na die tijd direct weer zijn gegevens toevoegen. (zie afbeelding)foto pc balie.png

iemand die mij wat tips kan geven?

Alvast bedankt.
 
Je kan beter het excel bestand posten dan een plaatje... Werkt sneller en beter.
 
Laatst bewerkt:
Dat is precies wat ik zoek idd!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de userform beeldscherm vullend gemaakt. Na het opslaan van de gegevens wordt de userform leeg gemaak voor nieuw gebruik. kijk maar na de codes in het bestand wat ik stuurde.
 
Zo kan het ook geschreven worden.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim arr(2)
    For i = 0 To 2
      arr(i) = Me("textbox" & i + 1)
      Me("textbox" & i + 1) = ""
    Next i
 Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = arr
MsgBox "Bedankt voor het invullen van uw gegevens!", vbExclamation, "Bedankt!"
End Sub
 
Bedankt voor jullie reacties!
Maar,zou iemand nog een keer willen helpen?

1)Ik krijg in het gestuurde bestand (MAP)niet voor elkaar om de afbeeldingen erin te plaatsen.
2)De toegestuurde code kom ik ook niet uit als ik deze toevoeg aan de knop "opslaan" in mijn bestand.

Misschien dat iemand nog een suggestie / aanvulling heeft.

Alvast bedankt.
 
@remcosteege

Bedankt ik heb je bestand gebruikt en aangepast. Ik heb nog 1 kleine vraag. Is het ook mogelijk om de "blauwe startknop" over te slaan?
dus dat als je excel opent je direct de userform krijgt?
 
riekss,

zoiets?
 

Bijlagen

  • Map1 automaat.xlsm
    16,8 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan