• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro copieëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mart somer

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2004
Berichten
33
Ik heb recentelijk een macro gedownlaod maar nu wil ik de range met macro's uitbreiden.
Simpel copieëren lukt niet.
Vervolgens wil ik nieuwe sheets maken dmv copieëren.
In de bestaande sheet staat de macro in de eerste 25 cellen van kolom D en ik wil de macro in de eerste 50 cellen van kolom D hebben staan.
Zie bijlage.
Mogelijk heeft iemand ook tips iz andere formules die er in de sheet staan.
wie o wie maakt mij gelukkig!!!

Ik heb ondertussen een bijlage toegevoegd, zie berichtje verderop
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mart,

Een macro aanpassen door simpelweg te kopiëren zal inderdaad niet lukken.

Het antwoord op uw vraag is vermoedelijk vrij simpel. Helaas ontbreekt uw bijlage, zodat een juist antwoord onmogelijk wordt.

Luc
 
ik heb twee maal geprobeerd de sheet als bijlage toe te voegen maar het is mij niet gelukt.
Blijkbaar doe ik iets niet goed zoals dat mensen via de mail moeten reageren is niet de bedoeling.
Ik heb de vink bij Email Notificatie ondertussen verwijderd.

groet Mart
 
laatste poging om bijlage toe te voegen, ik word er niet goed van!!
 

Bijlagen

  • reg,.zip
    61,9 KB · Weergaven: 23
1ste keer wel een file aanwezig maar je oet wel een paar keeer doorklikken dus niet zo professioneel dat wel maar het is mij wel gelukt.
 
Hoi Mart,

Je maakt het te moeilijk.
Al die besturingselementen op je werkblad... Als je wil dat excel 's crasht, dan moet je dat zeker doen.

Bovendien heb je nog 's extra programmacode nodig om alles goed te krijgen. Ik stel voor dat je verder werkt met validaties, en een goede Event.
Klik rechts op je werkblad, en kies voor 'programmacode weergeven.' Dan merk je wat ik bedoel.

Luc
 

Bijlagen

  • voorbeeldbis.zip
    14 KB · Weergaven: 24
waar moet ik dan klikken op welke cel?

jouw oplossing is zeer effectief en vraagt inderdaad minder om problemen. Heb je ook nog voorstellen voor de overige formules?

De bedoeling is dat iedere client zo'n blad krijgt en dat zijn er zo'n 1000


groet Mart
 
Hoi Mart,

Formules in de F en de G kolom moet je vervangen door de functies VERT.ZOEKEN.

De tabel in de kolommen A B en C moet je op een apart werkblad zetten, en een naam geven.

Dat zijn voorlopig m'n eerste opmerkingen indien je in Excel blijft.

Maar... je staat op het punt een onhandelbaar bestand te maken.

1000 werkbladen is te veel voor Excel. Ik beweer niet dat het niet gaat... maar je gaat er spijt van krijgen.

Indien je in Excel zou blijven, begin dan maar te denken aan een andere aanpak, met één tabel, en filters op.

Ik zou het kunnen maken... maar moet er dan wel nog 's over nadenken hoe het juist aan te pakken.

Een andere vraag: Bezit je Access?
Om het goed te maken, zou ik eerder hieraan denken.

Ook hiermee kan ik je helpen.

Je kan me ook rechtstreeks bereiken via msn
lucheyndrickx@hotmail.com

Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan