• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro copie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Hallo,

Ik heb een macro gemaakt en nu wil ik die 50x copieren.
nadat de copie is gemaakt moet ik een aanpassing doen in de macro ( dat is geen probleem)Ik weet alleen niet hoe ik die copie maak.
Wie kan mij helpen .

Volgens mij is de kans groot dat je 50 keer "ongeveer" dezelfde code gaat hebben, die we evt. in 1 procedure kunnen zetten, met een parameter. Indien ja, zet de huidige code hier dan en misschien kan er wel iemand mee aan de slag voor jou.

het gaat erom dat ik in het ene tabblad een aantal rijden met gegevens heb staan die gelinkt staan naar een ander tabblad waar de print format instaan.iedere rij moet zijn eigen print opdracht krijgen via een macro .Als die print opdracht wordt gegeven moet moeten alle sheets geprint worden van de bovenliggende.

Zie bijgesloten document voor omschrijving

De bedoeling is dat na 50 kopieen te hebben gemaakt de "print to" ( in het rood) bij iedere macro één ophoogd ( en natuuurlijk de naam van de macro moet anders worden ,bijvoorbeeld Macro1,Macro2 ,Macro3 enz)

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Bijlagen

Ik begrijp nog steeds niet wat er moet geprint worden, en in welke volgorde.

Hang het Excel bestand eens bij, ontdaan van prive-informatie.

Wigi

PS: dit is al genoeg hoor:

Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' Macro recorded 19-03-2008 by ******
'
    Columns("B:F").Replace What:=" ", Replacement:="", LookAt:=xlPart, _
        SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
        ReplaceFormat:=False
    Sheets("Move forms").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=2, Copies:=1, Collate:=True
    Sheets("Data invoer").Select
    Range("J21").Select
End Sub

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd ( ziet er niet ellegant uit maar wegens privé dingen bla,bla).
Ik weet hoe ik een macro moet toewijzwen aan een knop(dat i sgeen probleem)
Het enige wat eigenlijk moet gebeuren is dat in de macro( nadat hij 50 keer is gedupliceerd) de te printen pagina's ( pagina 1 to 2, pagina 1 to 3, pagina 1 to enz) veranderd worden( dat is ook geen probleem. alleen het dupliceren van de Macro lukt mij niet.

In mijn voorbeeld zijn twee tabbladen waarvan in werkblad"move form" de te printen pagina staan.Dus als in werkblad "Data invoer" ,bijvoorbeeld:15 rijen met gegevens staan moeten er 15 pagina's met gegevens uit werkblad"move forms" worden geprint.
Ikkan natuurlijk voor iedere rij een macro maken ,maar dan ben ik voor de zomer nog niet klaar.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan