• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro die een waarde genereerd op basis van 2 variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Efsix

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
181
Beste Excellers.

Na een uitgebreide zoektocht heb ik nog niet gevonden wat ik zoek.
Een lastig probleem ( vind ik zelf)

Kan iemand me helpen met een macro?

Mijn bedoeling is dat die macro, een score genereert op basis van 2 variabelen.
Bijvoorbeeld in kolom x geef ik een freq van A - E
kolom y een mate van ernst
kolom z geeft dan een score zodanig als is weergegeven in mijn voorbeeldje.

met vriendelijke groet, Romé
 

Bijlagen

  • Matrix-macro.xls
    26 KB · Weergaven: 14
Efsix, Wat is er mis met je formule? OK, je hebt de kolom en regelwaarde omgekeerd, maar da's dan ook alles...
Code:
[English]	=INDEX(C13:G18;MATCH(D5;ernst);MATCH(C5;freq))

[Dutch] 	=INDEX(C13:G18;VERGELIJKEN(D5;ernst);VERGELIJKEN(C5;freq))
Op deze manier werkt je formule wel en heb je dus absoluut geen VBA nodig.

Groet, Leo
 
en je kleurtjes van de achtergrond van die cel kan je aanpassen met Conditional Format (voorwaardelijke opmaak). Zet de standaard achtergrond van die cel op de groene kleur van je matrix. De overige kleuren stel je in volgens het bijlage-plaatje...

Groet, Leo
 

Bijlagen

  • ScreenShot006_LM30.jpg
    ScreenShot006_LM30.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 32
Oeps. inderdaad, ik had geblunderd met de formule.
bedankt zo ver. de voorwaardelijke opmaak gaat ook lukken.

Wat mij echter niet lukt, is om deze actie, achter de schermen in VBA te programmeren.

groeten, Romé
 
Wat mij echter niet lukt, is om deze actie, achter de schermen in VBA te programmeren.
...maar WAAROM zou je dat nog willen? Werken met de standaard functies (al dan niet genest) en functionaliteiten, gaat altijd nog sneller dan werken met iets dat je maakt met VBA....

Groet, Leo
 
Reden voor mij om dat in een macro te willen is dat we deze toepassing op tientallen manieren toepassen. Een macro is makkelijker te implementeren in bestaande overzichten.

Overigens geef ik je gelijk dat een goed werkende formule voor de doorsnee gebruikers al ruim voldoende is om goed mee te kunnen werken.

groet, Romé
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan