• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro die zoekt in tekstblokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim135

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
85
Op blad 1 komt tekst te staan en op blad 2 kan ik daar in zoeken en het gevonden tekstblok wordt ook op blad 2 gepresenteerd. Het werkt maar nog niet zo als ik het zou willen mijn VBA kennis is gwoon nog niet voldoende
Misschien dat er menaen zijn die daar eens naar willen kijken. Ik voeg het bestand bij en op blad 3 staat dan ook nog meer uitleg Ik hoop vurig op respons
 

Bijlagen

  • stringzoektesthelpmij.zip
    14,7 KB · Weergaven: 35
Helemaal geen enkele reactie???
Kom op beste mensen dit kan toch niet. Zo moeilijk is het toch niet om mijn macro eens te bekijken en er mogelijke verbeteringen in aan te brengen. Zo´n kans krijgen jullie toch ook niet iedere dag en dan moeten mijn moeilijke vragen nog komen. Ik zou zeggen, mensen grijp deze unieke kans zolang het nog kan en dan beloof ik dat ik de moeilijke vragen zelf zal gaan oplossen DEAL!!!
 
Helemaal geen enkele reactie???
Kom op beste mensen dit kan toch niet. Zo moeilijk is het toch niet om mijn macro eens te bekijken en er mogelijke verbeteringen in aan te brengen. Zo´n kans krijgen jullie toch ook niet iedere dag en dan moeten mijn moeilijke vragen nog komen. Ik zou zeggen, mensen grijp deze unieke kans zolang het nog kan en dan beloof ik dat ik de moeilijke vragen zelf zal gaan oplossen DEAL!!!

Owkey, that's a deal! :rolleyes:

Als we er al eens eerst voor kunnen zorgen dat de vragen opgelost geraken... Als er dan nog vrije tijd overschiet (inderdaad ALS) dan kunnen we kijken of elke vraag op de beste manier opgelost is. Gegeven het volume aan vragen lijkt me dat niet echt waarschijnlijk.

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Ja....... hij telt als reactie maar ik kan er niks mee en ik heb nog steeds die brieke macro in mijn tekstblokzoekprogrsmma en daardoor kan ik mijn echt moeilijke en bijzonder ingewikkelde vragen ook nog steeds niet zelf gaan oplossen.We houden vast aan de juiste volgorde.Ja toch. Het stagneert nu dus enorm de verdere ontwikkeling, van mijn ongetwijfeld, unieke, applicatie.(Je moet maar op het idee komen) Of zou dit een product worden van mijn eigen ondergang. Dat mag ik toch niet hopen Dus vandaar dat ik er mensen op dit forum met een enorme kennis naar wilde laten kijken (die macro dus)
Voorlopig blijf ik dan toch maar hopen op een welwillend iemand
m.vr.gr
een vooralsnog ernstig teleurgestelde wim135
 
macro die bijna goed werkt

Zonder hulp van het helpmij forum heb ik de volgende macro kunnen fabriceren
Deze werkt bijna zoals ik het hebben wil, met dien verstande om hem naar een volgend stuk tekst of regel te laten zoeken waar het zoek criterium ook in voor komt, gebruik ik een for... next lus. Maar dat kan nooit goed werken omdat je nooit weet hoevaak het zoekcriterium voor komt, is de lus dus niet in te stellen.
Daar moet dus iets anders voor in de plaats, doorzoeken totdat de laatste match is gevonden
Dit is mijn huidige macro
Sub zoek()
'

Dim zoeknaar As String
Dim i As Integer
zoeknaar = InputBox("U Zoekt: ")

Sheets("blad1").Select
For i = 1 To 2
Range("h100").ClearContents
Range("a1").ClearContents
Sheets("blad1").Select
Range("a1") = ActiveCell
Cells.find(what:=zoeknaar, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate
MsgBox ("Zoekstring " & zoeknaar & " gevonden op " & ActiveCell.Address)
Range("h100") = ActiveCell
Sheets("blad2").Select
Dim antw As String
If Range("h100") <> 0 Then
strantw = MsgBox("Wilt u verder zoeken op hetzelfde criterium? ", vbQuestion + vbYesNo, "")
If strantw = 7 Then
'Next i
'Range("h100") = ActiveCell
Sheets("blad2").Select
Exit Sub
End If
End If

Heeft iemand misschien nu een idee hoe ik het goed op kan lossen
M.vr.gr.
Wim135
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan