• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro die zoekt, kopieert en plakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem1981

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
hallo,

ik ben nieuw op dit forum. hoop dat ik aan alle etiquetten voldoe, zo niet, excuus daarvoor.

ik heb twee lijsten. in lijst 1 staat in column E een grote hoeveelheid nummers. bij ieder nummer staat in dezelfde rij in de column C, D en L bijbehorende infomatie.
helemaal onderaan de sheet (ook in column E) staat lijst 2 die een aantal nummers bezit die ook in lijst 1 zijn terug te vinden. bij de nummers in lijst 2 echter, zijn de cellen van column C, D en L leeg.

ik wil graag in de lege cellen van column C, D en L in lijst 2, informatie hebben staan die in diezelfde column staat, maar dan in lijst 1, bij het overeenkomstige nummer.

heeft iemand een idee hoe dit moet. een macro ofzo?

heel veel dank!.

groeten, willem.

-> attachment met simpel voorbeeld geplaatst

Bijlagen

Laatst bewerkt:
WIllem

Voor de eerste post is dit al prima gedaan. Alleen mag er nog een simpel voorbeeldbestandje bij. Dit als een Excel bestand dat je eerst zipt met Winzip of Winrar. En dan zal iemand hier wel de juiste formules erin plaatsen.

Wigi

nu met attachment

wigi,

dank voor de tip. hier een documentje. om een manier om de data van de cellen in lijst 1 naar lijst 2 te krijgen. in werkelijkheid zijn de lijsten gigantische groot.

groet, willem

Bijlagen

In B13:

=INDEX(B$2:B$10;VERGELIJKEN($A13;$A$2:$A$10;0))

Cel kopiëren in bereik B13:C16, Bewerken > Plakken Speciaal > Formules.

Wigi

Laatst bewerkt:
wigi,

dank voor de snelle reactie. als ik de formule alleen kopieer of overschrijf in de formule box, komt er foutmelding. doet hij het wel in de file die ik heb bijgevoegd? heb office 2003.

groet, willem.

wigi,

ja, het probleem blijft. zie bijgevoeg het beeld wat ik te zien krijg.

groeten,

willem

Maak B3 eens leeg, druk F2, plak de formule, druk Enter.

Wigi

Hoe meer forums je vraagt hoe groter de kans op een antwoord, is dat verboden of zo??

beste wigi,

(neem aan dat je B13 bedoelt en niet B3). probleem blijft, ik zie weer dezelfde foutmelding.

willem.

Hoe meer forums je vraagt hoe groter de kans op een antwoord, is dat verboden of zo??

Volgens de huisregels niet, maar het is gewoon "not done".

Plaats een linkje naar dat andere forum en de helpers weten direct wat er al gedaan is.

veel dank voor de adviezen. probleem opgelost! ( een , dus in plaats van ; )

willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan