• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro draaitabelvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JacinthaO

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2016
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een bestand, deze kan ik helaas niet delen ivm privacy regelingen. Ik heb wel een voorbeeld bestand gemaakt.
Wat ik graag zou willen is het volgende:
- Ik wil verschillende draaitabellen maken. De lijst van draaitabelvelden is in het originele bestand erg lang. Graag zou ik met behulp van een macro standaard een aantal opties in eenzelfde volgorde aanklikken. En daarbij de optie houden dat ik eventueel andere opties handmatig kan aanklikken. Dus ik wil bijvoorbeeld 2 draaitabellen maken op 2 verschillende tabbladen en daarbij standaard naam en datum aanklikken (ook in die volgorde), en dan daarnaast bij de ene draaitabel ook handmatig werknemer kunnen aanklikken en de andere draaitabel ook anamnese.

Is zoiets mogelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken:)

Groet,
JacinthaBekijk bijlage Test_draaitabel.xlsx

Je kunt de kolomnamen van de belanrijkste velden in de tabel vooraf laten gaan door een underscore _
In de eigenschappen van de draaitabel kun je opnemen dat de velden alfabetisch gesorteerd moeten worden.
De velden met underscores staan dan altijd bovenaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan